نسخه چاپی

رئیس جمهور: نبرد عظیم فرهنگی در راه ا ست

رییس جمهوری اعلام كرد : رسانه های اسلامی باید خود را برای یك نبرد فرهنگی عظیم در دنیای ارتباطات با كشورهای صنعتی و مدرن آماده كنند تا بتوانیم نسل امروز و فردا را حراست و بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام را در دل جوانان ، جاودانه سازیم.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در هفتمین اجلاس مجمع اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی تصریح کرد برای این نبرد بزرگ تبلیغی باید به همه ابزارهای نو ارتباطی مجهز شویم.
روحانی اظهارداشت: دعوای اصلی ما با غرب بر سر آن است که غرب می خواهد مصرف گرایی و لذت گرایی را مسیر زندگی نسل جوان ما قرار دهد.
رییس جمهوری افزود: دنیای غرب نمی خواهد جهان اسلام در مسیر دستیابی به فناوری مدرن قرار گیرد . سلطه خود را در انحصاری کردن فناوری های مدرن می داند و به همین دلیل به بهانه های مختلف می خواهد جهان اسلام و در حال توسعه را با فاصله ای چند ساله عقب براند.
روحانی تاکید کرد: رسانه های اسلامی باید بت تبعیض و لذت گرایی را بشکنند . رییس جمهوری با بیان اینکه امروز رسانه ها بر سبک زندگی افراد تاثیر می گذارند افزود: اگر نتوانیم با قدرت از فرهنگ خود صیانت کنیم ، سبک زندگی در جوامع اسلامی به تدریج به سبک زندگی غربی مبدل می شود و بت های جدید بجای توحید بروز و ظهور می کنند که این جاهلیت برای دنیای اسلام فاجعه است.
نمایندگان ۳۶ کشور جهان شامل مدیران و نمایندگان ۳۰۰ شبکه رادیو و تلویزیونی و مؤسسه‌های تولیدی با شعار «رسانه‌های دیداری، صدای مقاومت و رویارویی با فتنه مذهبی» در این اجلاس شرکت دارند.
همزمان با این اجلاس، پنجمین بازار فیلم اسلامی و چهارمین نمایشگاه فناوری رسانه نیز گشایش یافت.در این نمایشگاه آخرین تجهیزات و فناوری‌های داخلی در زمینه تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به نمایش در آمده است.

رییس‌جمهوری در بازدید از این نمایشگاه در گفت‌وگو با متخصصان و مهندسان، در جریان آخرین دستاوردها در این حوزه قرار گرفت.

۱۳۹۳/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...