نسخه چاپی

اطمینان بشار اسد از پیروزی‌ در انتخابات

عکس خبري -اطمينان بشار اسد از پيروزي‌ در انتخابات

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت كه بشار اسد به پیروزی خود در انتخابات سوریه ایمان دارد.

به گزارش نما، خبرگزاری فرانسه در گزارشی آورده است، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه که انتظار دارد در انتخابات آتی بار دیگر قدرت را به دست بگیرد، به رغم انزوای بین‌المللی و درخواست‌ها برای کناره گیری‌اش، باور دارد که دولتش را از خطر حفظ کرده است. بشار اسد 48 ساله پس از فوت پدرش حافظ اسد در سال 2007 به قدرت رسید و سیستم نظامی سیاسی پدرش را به ارث برد.

یکی از نزدیکان اسد در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: او خاطر جمع است و ایمان دارد که تنها رهبر کشور عربی است که بار دیگر قدرت را به دست می‌گیرد.

بشار اسد ناآرامی‌های سوریه را توطئه سازماندهی شده از سوی غرب و پادشاهی‌های کشورهای حوزه خلیج فارس می‌داند که تلاش دارند تا "زنجیره مقاومت" علیه اسرائیل را درهم بشکنند و سوریه مهمترین بخش از این زنجیره علیه اسرائیل است.

اسد در مصاحبه ماه ژانویه خود با خبرگزاری فرانسه گفت: فرار برای من یک گزینه نیست. من باید پیشروی تمام کسانی باشم که برای دفاع از این کشور مبارزه می‌کنند و این از روز اول رویه من بود.

به گزارش ایسنا، به رغم بررسی گروه حقوق بشر سازمان ملل بشار اسد می‌گوید که از زمان آغاز درگیری‌ها نیروهای وی هرگز مرتکب قتل عام غیرنظامیان نشده‌اند و این شورشیان بوده‌اند که "در هر جایی غیرنظامیان را کشته‌اند." برخی مشاوران بر این باورند که اسد حتی در دوران ضعف ارتشش در سال 2012 هیچگاه نسبت به پیروزی خود تردید نکرده است.

ولکر پوتز، مدیر موسسه آلمانی امور امنیت بین‌الملل می‌گوید: اسد موقعیت خود را تثبیت کرده است و انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد تا او نشان دهد که در مناطق تحت کنترل دولت، کنترل کامل دارد.

سهیل بلحاج، نویسنده و محقق در موسسه مطالعات بین‌الملل و توسعه در ژنو معتقد است که امروز سوریه میوه‌های اتحاد خود را با گروه‌هایی همچون حزب‌الله می‌چیند.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...