نسخه چاپی

جان دردن:

منتظر سورپرایز شاگردان كی‌روش باشید

كادر فنی تیم ملی عقیده دارد مشكلاتی كه در راه آماده سازی وجود داشته، روحیه تیم ملی را تقویت كرده و اگر كی روش چیزی از فرگوسن یاد گرفته باشد آن قطعا تبدیل انتقادات بیرونی به انگیزه است.

به گزارش نما به نقل از آی اسپرت: در شرایطی که اکثر رسانه های خارجی از تیم ملی قطع امید کرده اند، بعضی از خبرنگاران هنوز به تیم کی روش امید دارند. نمونه اش جان دردن فوتبال نویس معروف قاره آسیا است.

او درباره تیم ملی نوشته:ممکن است که دنیا تیم ملی را دست کم بگیرد اما این موضوع می تواند خبر خوبی برای کی روش و شاگردانش باشد و آنها می توانند کاری کنند که فوتبال غرب آسیا به داشتن چنین تیمی افتخار کند.

نباید تعجب کرد که خیلی ها شانسی برای تیم ملی قائل نشوند چرا که تیم ملی بعد از پیروزی در آخرین بازی اش در مرحله انتخابی جام جهانی کار خاصی نکرده و اگر چوی کانگ هی کماکان سرمربی تیم ملی کره بود، قطعا به این وضعیت می خندید.

از آن روز به بعد کره 14 دیدار تدارکاتی برگزار کرده و امروز هم به مصاف تونس می رود در حالیکه ایران تنها سه بار به میدان رفته است.

طی چند سال گذشته هیچ تیمی به اندازه ایران بازیهایش را کنسل نکرده است. آوردن تیمها به ایران کار سختی است و تامین بودجه بازی با تیمهای بزرگ هم به این راحتی امکان پذیر نیست به خصوص آنکه مشکلات مربوط به تحریم کار فدراسیون فوتبال برای جذب منابع مالی از خارج کشور را سخت کرده و در آینده از ایران به عنوان نمونه تیمی یاد می شود که نتوانسته آماده جام جهانی شود.

علیرغم تمام این حرفها، می توان از تیم ملی انتظار سورپرایز داشت. ایران بالاخره سازماندهی خاص خودش را دارد و روی نیمکتش مربی ای نشسته که تجربه بین المللی زیادی دارد و می تواند تیمش را شکست ناپذیر کند.

اینکه حریفان ایران به تیم ملی به چشم یک بازنده نگاه کنند به نفع این تیم است چرا که ایران می تواند در ضد حمله ضربه اش را به حریف وارد کند.

بر خلاف جام جهانی 2006، هیچ خبری از اختلاف و دوگانگی در اردوی تیم ملی نیست و ماجرای دایی و کریمی اتفاق نمی افتد.

بازیکنان به خوبی می دانند که باید از دستورات کی روش تبعیت کنند تا تبدیل به اولین تیم ایرانی شوند که می تواند از گروهش در جام جهانی صعود کند. در چنین شرایطی ستاره هایی نظیر جواد نکونام و آندرانیک تیموریان که سابقه بازی در جام جهانی 2006 را دارند به موفقیتی می رسند که لایقش هستند.

کی روش در تمریناتش فشار زیادی به بازیکنش وارد می کند و اگر کسی از این تمرینات خوشش نیاید باید اردو را ترک کند.

مهدی رحمتی دروازه بان با تجربه تیم ملی، بعد از انتقادات کی روش اردوی تیم ملی را ترک کرد. رحمتی بعدها ضمن عذرخواهی تمام تلاشش را برای بازگشت به تیم ملی انجام داد اما او دیگر جایی در جمع نفرات مورد نظر کی روش نداشت.

سرمربی تیم ملی فلسفه خاص خودش را دارد و با اینکه با تعدادی از بازینان و رسانه ها مشکل دارد اما حمایت یک کشور پشت اوست. در تمام مصاحبه ای او می توان اشاره به حمایت طرفداران تیم ملی را پیدا کرد. او هیچ وقت از گفتن اینکه بازیکنان تیم ملی چه مسئولیتی در قبال هوادارانشان دارند، خسته نمی شود.

کادر فنی تیم ملی عقیده دارد مشکلاتی که در راه آماده سازی وجود داشته، روحیه تیم ملی را تقویت کرده و اگر کی روش چیزی از فرگوسن یاد گرفته باشد آن قطعا تبدیل انتقادات بیرونی به انگیزه است

ایران می داند که دنیا روی تیم ملی حسابی نکرده و این تیم چیزی برای از دست دادن ندارد. می توانیم منتظر سورپرایز ایران در جام جهانی باشیم

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...