نسخه چاپی

بشار الجعفری: غرب تاكتیك خود در سوریه را تغییر داده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به تغییر تاكتیك كشورهای غربی ضد سوریه و تمركز در داخل مجامع بین‌المللی برای ضربه زدن به سوریه از آن به‌عنوان اقدامات جنون آمیز در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه یاد كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، بشار الجعفری تأکید کرد: اقدامات جنون آمیز در برخی از کشورهای غربی و عربی از زمان اعلام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه آغاز شده است و این اقدامات جنون آمیز به سازمان ملل کشیده است و کشورهای ضد سوریه به‌نوبت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: فرانسه با طرح پیش‌نویس ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین المللی کیفری به‌دنبال سوق دادن افکار عمومی ضدسوریه است. این پیش‌نویس هدفش فشار بر دولت سوریه به‌منظور تأثیرگذاری بر انتخابات برای ایجاد خلأ سیاسی، قانونی و امنیتی است تا حاکمیت سوریه را سلب کنند و زمینه را برای دخالت خارجی فراهم کنند.

الجعفری اعلام کرد: غرب بر پیش‌نویس قطعنامه فرانسوی‌ها با وجود علم به اینکه روسیه اجازه تصویب آن را نمی‌دهد اصرار دارند. انگلیسی‌ها نیز پیش‌نویسی را تهیه کرده‌اند که هنوز از آن رونمایی نکرده‌اند و طی روزهای آینده آن را مطرح خواهند کرد و بسیار خطرناک است و آن ارجاع پرونده سوریه به دادگاه بین المللی کیفری درباره موضوعات انسانی است.

وی بیان کرد: این قطعنامه براساس گزارش بان کی مون دبیرکل سازمان ملل برای اجرای قطعنامه 2139 درباره امور انسانی است در حالی که گزارش بان کی پر از اشتباهات گمراه کننده سیاسی است زیرا از تعامل با جبهه النصره در آن سخن گفته می‌شود در حالی که یک دیپلمات آماتور هم می‌داند که جبهه النصره در فهرست گروه‌های تروریستی است.

الجعفری اعلام کرد: در گزارش بان کی مون منطقه کسب در لاذقیه و اقدامات ترکیه در کمک به انتقال تروریست‌ها به عمق مناطق ساحلی و ایجاد درگیری ایذایی با ارتش سوریه به‌منظور منحرف کردن آن از نبرد با گروه‌های تروریستی نادیده گرفته شده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل اظهار داشت: ما در جنگ دیپلماتیک به سر می‌بریم و احتمال وضعیت دیوانه‌وار در داخل کشور و هیستری سیاسی در خارج را داریم. سلاح ما در حال حاضر ارتش و رسانه‌ها در داخل و دیپلماسی در خارج است، تغییر تاکتیکی عملکرد غرب را شاهد هستیم و این را در سازمان ملل احساس می‌کنیم.

وی بیان کرد: سوریه دوستان زیادی دارد. دیپلماسی سوریه به‌طور شبانه‌روزی فعال هستند و اقدام به انتقال دیدگاه سوریه به دنیا می‌کنند اما نمی‌توان حجم فشارهای برخی کشورهای حوزه خلیج فارس در حمایت از گروه‌های تروریستی را نادیده گرفت.

الجعفری درباره انتخاب جانشین اخضر الابراهیمی گفت: الابراهیمی هنوز تا این لحظه نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه است زیرا مأموریت وی در 31 ماه مه جاری به اتمام می‌رسد و دبیرخانه سازمان ملل تاکنون نام جایگزینی را معرفی نکرده است و مهم این است که قبل از رایزنی با دولت سوریه نمی‌تواند جانشینی انتخاب کند و همه اسامی‌ای که در رسانه‌ها مطرح می‌شود جدی نیست.

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...