نسخه چاپی

شماره 10 ایران در جام جهانی كیست؟

به هر حال كی روش در 30 دقیقه پایانی بازی با مونته نگرو از مسعود شجاعی هم در این پست استفاده كرد كه او هم موفق نبود و باید دید در بازی با آنگولا چه تصمیمی برای این پست خواهد گرفت.

به گزارش نما به نقل از جنوب نیوز،تیم ملی ایران تقریبا با ترکیب اصلی مقابل مونته نگرو به میدان رفت اما در این ترکیب جابجایی پست برخی بازیکنان جالب بود؛ در این بازی کارلوس کی روش از اشکان دژاگه در راس مثلث میانی استفاده کرد جایی که قبل از این و در بازی های مقدماتی یا متعلق به علی کریمی بود یا مجتبی جباری.
در این بین و بعد از کنار رفتن کریمی و جباری صحبت از بازگرداندن محرم نویدکیا برای در اختیار گرفتن این پست به میان آمد اما محرم اعلام کرد قادر به حضور در اردوهای فشرده تیم ملی نیست. در ادامه کی روش نفراتی مثل محسن مسلمان و پیام صادقیان را هم برای این پست دعوت کرد که مسلمان خودش مصدومیت را بهانه کرد به آفریقای جنوبی نرفت اما صادقیان در این اردو حاضر شد و بعد از آن خط خورد.

دیروز اشکان دژاگه بال راست تیم ملی ایران در بازی های مقدماتی و فولام در پست 10 و مرکز مثلث سه نفره ،درست پشت مهاجم نوک تیم ملی (گوچی) بازی کرد که نمایش او چنگی به دل نزد و مثل همیشه نبود. به نظر می رسد بازی اشکان در بال راست با توجه به قدرت نفوذش از کنار خط طولی و قدرت انفجاری اش از آن جناح بیشتر به سود تیم ملی باشد اما ظاهرا کی روش ناچار است این جابجایی بزرگ را در خط میانی تیمش به جود بیاورد و نقشی محوری تر به دژاگه بسپارد اما اگر اشکان در این پست جا نیفتد و نتواند مثلث بال راست بدرخشد هم خودش متضرر خواهد شد هم تیم ملی.

معمولا پست شماره 10 در اختیار بازیکنانی قرار می گیرد که به غیر از حضور در نقش مهاجم سایه و قدرت گلزنی، قابلیت گل سازی و بازیسازی هم داشته باشند و مثلا با یک پاس شگفت انگیز جریان بازی را به سود تیم خودشان تغییر دهند اما اشکان هر چقدر که در بخش اول ماهر و متبحر باشد در پاسوری نمی تواند جای علی کریمی و مجتبی جباری را پر کند و خصوصیاتی متفاوت با این شماره 10 های قابل دارد.

به هر حال کی روش در 30 دقیقه پایانی بازی با مونته نگرو از مسعود شجاعی هم در این پست استفاده کرد که او هم موفق نبود و باید دید در بازی با آنگولا چه تصمیمی برای این پست خواهد گرفت.

به نوشته طرفداری این نکته مسلم است که برای این پست دژاگه گزینه اول است چرا که در اردو یک سردار آزمون 19 ساله می ماند که بعید است کی روش به او اعتماد کند و یک قاسم حدادی فر که بیشتر بازیکنی است که پشت سر پست 10 خوب توپ می گیرد و پخش می کند و او هم قابلیت های جباری و کریمی را ندارد.

البته مسعود شجاعی درست در این پست فصل نسبتا موفقی را پشت سر گذاشته اما او در تیم ملی هیچ وقت مثلث باشگاهش بازی نکرده و در میدان دشوار جام جهانی همان بازیکن لاس پالماس نخواهد بود. به هر حال باید دید مرد پرتغالی از بین مسعود و اشکان یکی را برای این پست حساس انتخاب خواهد کرد یا بازیکن جدیدی را در این پست خواهیم دید؟/ مرجع: مشرق

۱۳۹۳/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...