نسخه چاپی

سوریه در خط مقدم مقابله با صهیونیست‌ها قرار دارد

عضو شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مردم چیزی را انتخاب می‌كنند كه نقطه مقابل خواست غرب باشد اما دموكراسی برای این ملت‌ها ممنوع است، چون سلطه‌گران نمی‌خواهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حمید رضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در اجلاس چشم انداز توسعه و کشف فرصتهای همکاری چین و کشورهای آسیایی– آفریقا به بیان مطالب و نظرات حزب موتلفه اسلامی در این اجلاس پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سالروز بعثت و ظهور پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) گفت: پیامبر اسلام پیام آور رحمت، صلح، دوستی، علم، اقتدار و معنویت بود و منشاء تاسیس یکی از بزرگترین تمدن‌های پیشرفته در آسیا و آفریقا در ۱۴ قرن قبل شد.

ترقی با بیان اینکه اقدامات افراطی گرایانه عده ای مزدور و جاهل به اسلام موجب سلب امنیت از ملتهای اسلامی خاورمیانه شده است گفت: آن‌ها با کشتار و خشونت‌های تروریستی موجب بی ثباتی و عقب ماندگی کشورهای اسلامی از توسعه شده اند در حالی که آین افراطگرایان هیچ نسبتی با اسلام و سیره پیامبر ندارند.

به گفته عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی این افراد مزدوران امپریالیسم و صهیونیسم هستند که برای لکه دار کردن تمدن عظیم اسلامی و این دین سیاسی مترقی در دنیا دست به چنین جنایاتی می‌زنند. ما وحدت امت اسلامی را با تمام وجود حول محور تعالیم این پیامبر دنبال می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یقین داریم که تبدیل شدن کشور چین به قدرت اول اقتصادی جهان و عقب افتادن قدرت آمریکا در این عرصه که ناشی از برنامه‌ریزی دراز مدت و تدابیر دور اندیشانه اندیشمندان و سیاستمداران حزب حاکم چین است. اولین گام مهم در ارتقاء جایگاه آسیا در معادلات و مناسبات اقتصادی و سیاسی بین المللی و مقابله با یکجانبه گرایی در عرصه اقتصاد و سیاست است.

ترقی اضافه کرد: قاره آسیا علیرغم ظرفیت‌های عظیم انرژی و بازار مصرف چند میلیارد نفری و منابع گسترده زیر زمینی و پیشرفتهای مهم در تکنولوژی و صنعت برای ارتقاء خود در برابر قاره های آمریکا و اروپا و دستیابی به شاخص‌های توسعه با چالش‌های مهم سیاسی و امنیتی روبرو است؛ این چالش‌ها عمدتا توسط سیاستمداران کشورهای اروپایی و آمریکا و با هدف جلوگیری از پیشرفت قاره آسیا طراحی، اجرا و دامن زده می شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خطاب به حاضران گفت: شما با اندک تامل و دقت در واکاوی تحولات و بحران‌ها، جنگ‌ها و کشتارهای صورت گرفته در غرب تا شرق آسیا، دستان خون آلود آمریکا، انگلیس، فرانسه و عوامل وابسته به آنها را می‌توانید ببینید.

وی ادامه داد: اگر چه تحولات جهان عرب نقطه عطفی در توازن قدرت در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود ولی موجب شد تا مسایلی مانند مردم سالاری خواهی، اصلاحات سیاسی، خروج از اقتدار گرایی، حقوق زنان، جوانان و بشر به عنوان اولویت اصلی این کشورها در آید.

ترقی «مدل و الگو»، «بازیگر برنده و بازنده در حوادث»، «غالب شدن ایدیولوژی»، «نقش و نفوذ قدرت‌ها» از محور‌هایی دانست که در تجزیه و تحلیل تحولات کشورهای عربی و آفریقا وجود دارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ملت‌های منطقه خاورمیانه به الگوی مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و ضدیت با رژیم آپارتاید صهیونیستی دست یافتند، اظهار کرد: آنها اگر چه در بعضی کشورها به دلایل گوناگون به ویژه فقدان رهبری و احزاب مقتدر پیروز نشدند، ولی بازنده اصلی دیکتاتورهای اقتدارگرا و مهره‌های وابسته به غرب بودند که سال‌ها بدون نشانی از دموکراتیک بر ملت‌هایشان حکومت می‌کردند.

وی اضافه کرد: هیچ تردیدی نیست که ملت‌های منطقه خاورمیانه بیدار شده‌اند و همین بیداری ترس غرب از دموکراسی و انتخابات آزاد در این کشورها را پدید آورده و با سرکوب مردم لیبی و انقلاب مردم مصر، یمن و بحرین اجازه مراجعه آزاد به رای مردم نمی‌دهند بنابراین لیبرالیسم غربی جز از راه تحمیل قادر به غلبه بر ملت‌های منطقه نخواهد بود.

ترقی با تاکید بر اینکه امروز تنفر مردم منطقه خاورمیانه و آفریقا از آمریکا و اروپا نفوذ آنها را به چالش جدی کشانده است، گفت: در عوض چون ایران، چین و روسیه همه تلاش خود را برای مهار تهدیدات و افزایش امنیت در منطقه به کار بردند نفوذ بیشتری پیدا کرده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه به تحولات سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: ملت، ارتش و دولت سوریه در خط مقدم مقابله با صهیونیسم در برابر تجاوزهای تروریست‌های تکفیری و افراطی اعزامی از ۷۰ کشور جهان که توسط آمریکا، اروپا و بعضی کشورهای عربی حمایت می‌شدند ایستاد و مقاومت کرد و شهرهای سوریه را به گورستان تروریسم و افراطی‌گرایان خشونت طلب تبدیل کرد و به زودی نیز شاهد پیروزی کامل ملت سوریه بر آنها خواهیم بود

وی تاکید کرد: کشورها و دولت‌هایی که به تبعیت از آمریکا منشا این جنگ‌ها، کشتارها، جنایات، نا امنی‌ها، خرابی‌ها، اختلافات و تفرقه‌ها شده بودند، پس از دیدن نشانه‌های شکست در برابر مقاومت اسلامی در یک چرخش سیاسی عوامل برنامه ریز و پشتیبان تروریست‌ها را برکنار و تا تغییر سران با نفوذ بعضی پیش رفتند و به دستور آمریکا راه بازگشت تروریست‌ها به کشورهایشان را می‌بندند.

ترقی با بیان اینکه امروز هر کجای خاورمیانه سرنوشت مردم به خودشان واگذار و جلو دخالت غرب و آمریکا گرفته شود، گفت: مردم چیزی را انتخاب می‌کنند که نقطه مقابل خواست غرب باشد ولی دموکراسی برای این ملت‌ها ممنوع است، چون سلطه گران نمی‌خواهند؛ بی شک اگر آمریکا دخالت نکند کشورهای خاورمیانه برای جبران این اشتباهات که توسعه و پیشرفت آنها را سالها به عقب انداخته از واگرایی به همگرایی خواهند رسید.

«متاسفانه آفریقا نیز از این توطئه مصون نمانده و همانطور که انقلاب‌هایش در مصر و لیبی با دخالت خارجی‌ها و آمریکا منحرف و سرکوب و به نقطه اول بازگردانده شد و دولت قانونی مصر با کودتای ارتش به سرنگونی رسید. در مرکز آفریقا هم پس از تجزیه سودان پروژه کشتار و پاکسازی مسلمانان در آفریقای مرکزی توسط افراطی‌های مسیحی در سایه حمایت دولت و ارتش به فجیع‌ترین شکل ممکن همانند کشتار مسلمانان میانمار زخمی دیگر بر پیکره قاره آفریقا وارد کرد. پشت پرده این حوادث به اعتقاد ما توطئه «ایجاد جنگ بین طرفداران افراطی مذاهب بزرگ قاره آسیا» است که توسط دشمنان پیشرفت و توسعه آسیا طراحی شده است».

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: دشمنان توسعه آسیا می‌خواهند عواملی را که می‌توانند موجب همگرائی، هم افزایی، همبستگی، انسجام و همکاری بین ملت‌های آسیا شوند را به عامل واگرایی، تفرقه و عدم همکاری تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه صلح، ثبات و امنیت برای همه در سایه استقلال، توسعه و پیشرفت همه جانبه و احترام به حقوق دیگران شعار ملت ایران است، گفت: دخالت گستاخانه قدرت‌های سلطه‌گر در مسائل داخلی کشورها، سلب آزادی و استقلال ملت‌ها و استفاده ابزاری از واژه‌های دموکراسی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم توسط قدرت‌هایی که به هیچکدام از این اصول پایبند نیستند بنابراین منشا تمام این بحران‌ها در خاورمیانه و آفریقاست و همه اینها مانع توسعه و پیشرفت و رفاه و آسایش ملت‌های آسیاست.

ترقی در پایان گفت: بیایید دست در دست هم دهیم تا با « تقویت همگرایی منطقه ای برای رفع تهدیدات خارجی»، «توسعه و تقویت سازمان‌های منطقه‌ای»، «ایجاد بانک توسعه زیربنایی آسیا»، «شناسایی و برطرف کردن عوامل واگرایی بین کشورهای آسیایی»، « توسعه همکاری‌ها و وحدت بین احزاب سیاسی آسیا» قاره آسیا را به قدرت اول جهان تبدیل سازیم که خواستن توانستن است.

۱۳۹۳/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...