نسخه چاپی

زمان اعزام حج تمتع ۹۳

رییس سازمان حج و زیارت از آغاز زمان اعزام زائران ایرانی به حج تمتع سال جاری از ۱۰ شهریور ماه خبر داد و گفت: در عمره ۹۳ - ۹۲، تعداد عمره گزاران ایرانی ۶۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش نما، «سعید اوحدی» در جمع عوامل ستادی عمره ۹۳، مدیران ثابت هتل های ایرانیان و مدیران کاروان های عمره در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره افزود: در عمره سال جاری تعداد زائران ایرانی بیشتر از زائران مصری بود.

وی از افزایش ۶۸ درصدی تعداد عمره گزاران ایرانی نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: امسال کیفیت هتل های زائران کشور، ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته بهتر شده، ضمن اینکه تعداد عوامل ستادی ۲۵ درصد کاهش یافته است.

اوحدی با اشاره به ایجاد درمانگاه های شبانه روزی برای زنان افزود: تعداد پزشکان زن در عمره جاری چهار برابر شده است.

** ایجاد مقدمات قراردادهای عمره ۹۴ در ماه شعبان و رمضان

وی همچنین به برنامه ریزی برای عمره سال آینده اشاره کرد و گفت: مقدمات قراردادهای عمره سال آینده را حداکثر در ماه شعبان یا رمضان امسال فراهم می کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اگر برای زائر قدم برداریم خداوند مشکلات را حل خواهد کرد، تاکید کرد: خدمات به زائران باید عالی ترین خدمات باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن حج ۹۳ گفت: عملیات اعزام زائران کشور به حج تمتع ۹۳ و سرزمین وحی از دهم شهریور ماه آغاز می شود.

** زائرسرای بستان قبل از اربعین به بهره برداری می رسد

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به سرمایه گذاری سازمان حج و زیارت در عراق و تاسیس شرکت هایی با همکاری برخی ارگان ها و بانک ها برای ایجاد زیرساخت های لازم در عراق، افزود: زائرسرای بستان و چزابه قبل از اربعین سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی به نامگذاری سال جاری با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره کرد و تجلی و تحقق مدیریت جهادی را در سازمان حج و زیارت دانست.

اوحدی با بیان اینکه به هر میزان که از نماز شناخت پیدا کردیم به همان نسبت به کمال رسیده ایم، گفت: خدمت به زائران خدمت به مهمانان توحید است و زحمات عوامل عمره عین ثواب است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عوامل اجرایی عمره را سرمایه سازمان حج و زیارت و عامل عزت نظام اسلامی خواند و با تشریح شرایط کنونی حج و زیارت تصریح کرد: نگاه ما به انسجام و وحدت در حج و زیارت، اعتقادی است.

۱۳۹۳/۳/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...