نسخه چاپی

ریزش سنگین شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز ریزش سنگینی را تجربه كرد و به كانال 74 هزار واحدی پرتاب شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ، افت قیمتی در بورس تهران نسبت به روز گذشته شدت گرفت و منجر به افت هزار و 143 واحدی شاخص و پرتاب آن به کانال 74 هزار و 543 واحد شد.

بورس تهران از ابتدای معاملات روند ریزشی در پیش گرفت و این روند را تا پایان معاملات ادامه داد به طوری که در معاملات امروز تمامی صنایع بورسی به صورت دسته جمعی در مسیری نزولی حرکت کردند.

این در حالی است که روند ریزشی شدید بورس در معاملات امروز و افت تمامی نمادهای بورسی فعالان بازار را شگفت زده کرد زیرا خبر جدیدی که منجر به ریزش شدید بورس شود منتشر نشد با این حال صف های فروش سنگین در بازار تشکیل شد و تمامی نمادها قرمز پوش شدند.

به این ترتیب روند نرولی بورس تهران در حالی شدت پیدا کرد که شاخص کل بورس تحت تأثیر روند منفی قیمت ها بیش از 1.5 درصد افت کرد و وارد کانال 74 هزار واحدی شد.

در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، تاپیکو، سرمایه گذاری غدیر، نفت و گاز پارسیان، مپنا، صندوق بازنشستگی، بانکهای پاسارگاد، ملت و صادرات به همراه ایران خودرو، مخابرات و سایپا تاثیر 203 تا 20 واحدی بر شاخص بورس گذاشتند.

همچنین در بازار امروز نماد نفت سپاهان پس از رشد چهار درصدی در روزهای گذشته، امروز در چهارمین روز معاملات خود نتوانست در سقف قیمت مجاز روزانه معامله شود و در نهایت با رشد بیش از دو درصدی به معاملات خود پایان داد.

در بازار امروز همچنین سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، پالایشگاه بندرعباس و داروسازی روزدارو از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و معادن بافق، نیروترانس و چادرملو بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در مجموع در بازار منفی امروز بیش از 2 میلیارد سهم به ارزش 960 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح 358 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

۱۳۹۳/۳/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...