نسخه چاپی

والیبال ایران اسیر شیطنت ولاسكو شده!

ملی پوش سابق والیبال ایران معتقد است كه حضور تیم ملی ایران درگروه یك لیگ جهانی خواسته خولیو ولاسكو بود و او كه قصد جدایی ازایران را داشت، با هدف همواره كردن راه صعود آرژانتین به مرحله نهایی در حق تیم ایران شیطنت كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، اکبر نایینی با ارسال یادداشتی درباره حضور تیم ملی در لیگ جهانی که از روز دوم خردادماه شروع شد، به بیان دیدگاه های خود پرداخت که در زیر می آید:

خولیو ولاسکو مربی مطرح دهه ۹۰ میلادی زمانی به ایران آمد که والیبال ایران نایب قهرمان آسیا بود. البته اگر رییس فدراسیون والیبال (محمدرضا داورزنی) کمیته مربیان فدراسیون را منحل نکرده بود و شخصا خود مربیان بی تجربه ای مانند حسین معدنی، بهروز عطایی و محمود افشاردوست را انتصاب نکرده بود، تیم ملی تا قبل از آمدن ولاسکو در آسیا قهرمان شده بود. (مربیان فوق تا زمان انتصاب نه تنها مربی های مطرحی نبودند بلکه حتی اولین تجربه مربیگری خود را در تیم ملی کسب کردند. در حالی که در ورزش حرفه ای امروز مربیان تیم های ملی از بین با تجربه ها که کارنامه ای موفق هم دارند، انتخاب می شوند).

بعد از آمدن ولاسکو به ایران و با توجه به میزبانی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، ملی پوشان ایران قهرمان شدند و در حقیقت آقای داورزنی افتخار قهرمانی در آسیا را با خارجیان تقسیم کرد و برای همیشه ما این قهرمانی را مدیون خارجیان خواهیم بود.

با توجه به قول حضور در المپیک لندن از سوی رییس فدراسیون والیبال با سرمربیگری ولاسکو در مسابقات انتخابی المپیک لندن از استرالیا شکست خوردیم و همچنان در حسرت المپیک ماندیم، و در انتخابی لیگ جهانی ۲۰۱۲ از تیم چین شکست خوردیم و نتوانستیم به لیگ جهانی ۲۰۱۲ راه یابیم و در سال ۲۰۱۳ با شکست مصر و ژاپن به لیگ جهانی رفتیم ( البته بدون ولاسکو هم تیم ملی قبلا مصر و ژاپن را شکست داده بود) با توجه به درخشش بازیکنانمان، تیم های ایتالیا، کوبا، صربستان و آلمان را شکست دادیم، اما در گروه خود با پنچ برد و پنچ باخت بین شش تیم، پنجم شدیم و از صعود به مرحله بعد باز ماندیم.

در نشست لیگ جهانی ۲۰۱۳ که داورزنی به عنوان نماینده ایران شرکت کرد، ایران در گروه دوم قرار دادند. اهالی فدراسیون از این که از این گروه تیمی برای سال بعد حذف نمی شود و ایران در سال ۲۰۱۴ هم در لیگ جهانی حضور دارد، بسیار خوشحال شدند، در حالی که کانادا از گروه سوم با شکست تیم های کره، ژاپن، پرتقال، فنلاند و هلند به دور بعد صعود کرد و در نهایت پنجم شد و نه تنها تیمی از گروه سوم حذف نشد بلکه تیم های ضعیف تری مثل تونس، مکزیک، پورتوریکو، ترکیه و غیره به مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ هم اضافه شدند!

بعد از پایان لیگ جهانی ۲۰۱۳ رییس فدراسیون والیبال قول قرار رفتن در جمع چهار تیم لیگ جهانی ۲۰۱۴ و حضور در المپیک برزیل و قرار گرفتن بر روی سکوی المپیک را با تمدید قرارداد ولاسکو به جامعه والیبال داد.


** ولاسکو فدراسیون والیبال را دور زد و رفت تا کواچ بیاید!

در جلسه لیگ جهانی ۲۰۱۴ که باز هم با حضور داورزنی به عنوان نماینده ایران برگزار شد، قرار بر این بود که تیم ها بر اساس آخرین رنکینگ در سه سطح یک و دو و سه قرار بگیرند و با توجه به اینکه آرژانتین و کوبا در رنکینگ با امتیاز مساوی در جایگاه هفتم بودند باید در سطح یک قرار می گرفتند و ایران که در رنکینگ دوازدهم بود باید در سطح دو مسابقات قرارمی گرفت، ولی با در خواست کوبا و آرژانتین اینگونه نشد.

فدراسیون کوبا که به علت اختلاف با بازیکنان مطرح خود آنان را کنار گذاشته بود و قصد داشت دوباره با بازیکنان جوان در مسابقات شرکت کند و نمی خواست مثل سال گذشته در گروه خود آخر شود، به سطح سه رفت. اما چرا آرژانتین به سطح دو آمد و ترجیح داد که در سطح پایین تری قرار بگیرد؟ با توجه به اینکه آرژانتین در لیگ جهانی ۲۰۱۳ ششم شده و در آخرین رنکینگ هفتم بود و ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۳ نهم شده و در آخرین رنکینگ دوازدهم بوده، آرژانتین باید در سطح دوم قرارمی گرفت و اما سرمربی ایران (ولاسکو) نخواست که تیم آرژانتین در گروه مرگ قرار بگیرد و او بخوبی می دانست که اگر عملا هر یک از دو تیم ایران و آرژانتین در سطح دو قرار بگیرند، شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعد را دارند.

در زمان برگزاری جلسه لیگ جهانی ۲۰۱۴ به جز ولاسکو و فدراسیون والیبال آرژانتین، کسی از رفتن خولیو با خبر نبود و دکتر داورزنی که با توجه با هماهنگی ولاسکو در جلسه حضور پیدا کرده بود، به راحتی با این جا به جایی موافقت کرد.

ولاسکو بعد از گذشت مدتی، با زرنگی خاص خود حتی بدون پرداخت یک دلار، رضایت نامه خود را آقای دکتر داورزنی گرفت و سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین که شانس بیشتری برای صعود نسبت به ایران دارد، شد و قول داد که یکی از مربیان بزرگ مثل آنستازی، پرندی، لوزانو یا برنادی را به جای خود به ایران بفرستد، از آنجایی که مربیان کاندید شده بسیار با هوش بودند و اطلاع داشتند که ولاسکوکه به مدت سه سال صدها هزار دلار پول از ایران گرفته و اکنون در شرایط سخت که ایران شانسی برای صعود از گروه خود را ندارد، تیم را ترک کرده است، حاضر به قبول این ریسک نشدند و هیچکدام سرمربیگری تیم ایران را نپذیرفتند و بدین ترتیب کواچ سرمربی تیم ملی شد.

بعد از جذب کواچ آقای ولاسکو پیام تبریک برای داورزنی رییس فدراسیون والیبال ارسال کرد و گفت شما بهترین گزینه را انتخاب کردید و من برای آناستازی و برنادی متاسفم، این سئوال مطرح است که اگر کواچ مربی مطرحی در جهان بود، چرا نام او در بین گزینه های ولاسکو که به فدراسیون معرفی کرد، وجود نداشت!؟


** توجیه کواچ بعد ازپایان مسابقات لیگ جهانی

به دلیل درگیر بودن کواچ با تیم باشگاهی اش در ایتالیا، تیم ملی نزدیک به سه ماه بدون سرمربی تمرین کرد و در جواب سوال کارشناسان که چرا همچنان تیم ملی بدون سرمربی تمرین می کند، خوش خبر سرپرست تیم ملی و افشاردوست دبیرکل فدراسیون والیبال گفتند که نگران نباشید حریفان ما به خاطر درگیر بودن با لیگ، هنوز تمریناتشان را شروع نکرده اند!

در این مورد از خوش خبر انتظار میرفت چنین پاسخی بدهد چون ایشان از خانواده والیبال نبوده اند و از بسکتبال به والیبال آمده اند، ولی آیا افشاردوست که سالها در تیم ملی والیبال بازی کرده اند، نمی دانستند که اولا برگزاری اردوهای بلند مدت سالهاست در والیبال منسوخ شده و بازیکنان تیم های بزرگ تا بیست روز مانده به مسابقات لیگ جهانی در باشگاهای خود مشغول بازی هستند و با آمادگی کامل به مسابقات مهم تر میروند و در ثانی ملی پوشان بخوبی می دانند که در تیم حرف اول را سر مربی می زند و وقتی ایشان در تمرین حضور نداشته باشد با انگیزه و تمام توان تمرین نکرده و این موضوع باعث افت تیم می شود؟

از طرفی می گویند که کواچ ده سال پیش که در ارومیه بازی می کرد، بازیکن باهوشی بوده، اما خانواده والیبال بخوبی به یاد دارند که ترکاشوند خیلی باهوش تر از او بازی می کرد و به راحتی از کواچ امتیاز می گرفت و او را شکست می داد، اما امروز او کجاست؟

چرا و چگونه افرادی به عنوان سرمربی و مربی درتیم های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و حتی باشگاهای ما مشغول بکار می شوند که در مقایسه با امثال ترکاشوند هیچ جایگاهی در والیبال ایران ندارند!؟

با توجه به مصاحبه رییس فدراسیون والیبال که گفته اند تیم ایران با شش برد از ۱۲ مسابقه در لیگ جهانی به مرحله بعد صعود می کند، باید گفت: با اینکه ایشان سالهاست که از فدراسیون سوارکاری و چوگان به والیبال آمده اما هنوز نمی داند که در والیبال امروز تنها تعداد بردها باعث صعود یک تیم نمی شود، بلکه با چه نتیجه ای پیروز شوند و با چه نتیجه ای مغلوب شدن نیز در صعود تیم ها تاثیر دارد. (در لیگ جهانی سال ۲۰۱۳ تیم ایران حتی با پنچ برد از ده مسابقه نه تنها جزء دو تیم صعود کننده قرار نگرفت، بلکه در بین شش تیم پنجم شد).

در نهایت اینجانب آرزو می کنم که تیم ملی والیبال امسال در لیگ جهانی نتیجه بگیرد، ولی متاسفانه از نظر حرفه ای بعید می دانم و کواچ هم برای توجیه کار خود چنین می گوید که اولا من بازیکنان را انتخاب نکردم و ثانیا من زمان نداشتم که با تیم کار کنم .


داورزنی: حضور در تیم های برتر یک پیروزی برای والیبال ایران است

حضور تیم ملی والیبال ایران در هشت تیم برتر جهان موضوعی است که در گفتگوی رییس فدراسیون والیبال ایران با ملی پوشان کشورمان قبل از بازی دوم با ایتالیا در شهر ورونا نیز مطرح شد.

محمدرضا داورزنی خطاب به ملی پوشان گفت: اگر ما در دسته دوم لیگ جهانی قرار گرفته بودیم همه به به و چه چه می کردند و اگر یک یا دو مسابقه را هم می بردیم همه می گفتند عالی است، اما کسی به این موضوع توجه نمی کند که تیم های بزرگ دنیا در گروه ما قرار دارند و قرار گرفتن در این گروه نیز یک پیروزی محسوب می شود.

وی ادامه داد: فشار زیادی روی فدراسیون و بازیکنان وجود دارد و مردم توقع دارند همیشه تیم های بزرگ را شکست دهیم چون قبلا این کار را انجام داده ایم، اما تیم ملی نیاز به زمان دارد تا تیم ما قدم به قدم بهتر شود.

رییس فدراسیون والیبال خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مربی تیم ملی به تازگی تغییر کرده است و تازه در آغاز مسابقات قرار داریم و برخی بازیکنان جوان و بی تجربه هستند، طبیعی است کار سختی در این رقابت ها داشته باشیم اما انتظار مردم این است که تیم ملی گام به گام بهتر شود.

وی به بازیکنان تاکید کرد: همین که بازی خود را بکنید، مردم راضی هستند و فشارهای روانی را نیز درک می کنند و می دانیم که دوست دارید بهترین بازی خود را انجام دهید.

داورزنی خاطرنشان کرد: همه کسانی که والیبال را می شناسند، اذعان دارند که باید به این تیم افتخار کرد و ایران یکی از تیم های بزرگ دنیاست که باید به آن بالید. من هم افتخار می کنم که برای شما کار می کنیم.

وی گفت: هدف ما بازی های المپیک ۲۰۱۶ است و سه سال فرصت داریم که در رقابت های مختلفی مانند لیگ جهانی، قهرمانی جهان و جام جهانی تجربه کسب کنیم تا بتوانیم به هدف خود در المپیک برسیم.

داورزنی تصریح کرد شما نشان داده اید که با تعصب بازی می کنید و برای هر امتیاز می جنگید.

لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۴ از دوم خردادماه آغاز شده است و تیم ملی والیبال ایران در روزهای نهم و یازدهم خردادماه به مصاف ایتالیا در شهر های تریسته و ورونا رفت و سه بر صفر مغلوب این تیم شد.

تیم ملی والیبال روزهای جمعه و شنبه آینده دو بازی دیگر مقابل تیم ملی برزیل در این کشور برگزار می کند و سپس به کشور باز خواهد گشت.

تیم ملی والیبال ایران با تیم های برزیل، ایتالیا و لهستان در گروه یک دسته یک لیگ جهانی قرار دارد.

۱۳۹۳/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...