نسخه چاپی

زمان و مكان مذاكرات كارشناسی ایران و ۱+۵

مذاكرات كارشناسی ایران و ۱+۵ درباره مباحث فنی وزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ خرداد) در وین و در حاشیه نشست شورای حكام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود.

به گزارش نما، مذاکرات کارشناسی ایران و1+5 درباره مباحث فنی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ خرداد ماه) در وین و در حاشیه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود.

«حمید بعیدی‌نژاد» مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و «استفان کلمنت» دستیار ارشد کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست نشست کارشناسی را برعهده دارند.

پیش از این سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه پس از پایان رایزنی‌های دو روزه «محمد جواد ظریف» و «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول گفته بود تا زمان دور بعدی مذاکرات جامع، که روزهای 26 تا 30 خرداد برگزار می‌شود، طرفین به رایزنی‌های فنی و سیاسی ادامه می‌دهند.

ظریف نیز بعد از پایان رایزنی‌هایش با اشتون عنوان کرد: قرار شد نشست بعدی ما با کشورهای 1+5 از شانزدهم تا بیستم ماه ژوئن (26 تا 30 خرداد) در وین برگزار شود و علاوه بر آن توافق کردیم در صورت نیاز به غیر از نشست شورای حکام، نشست‌های سیاسی و یا کارشناسی هم یک یا چند دور به طور غیر رسمی برگزار شود تا بتوانیم مواضع را برای نشست پایان خردادماه آماده کنیم.

نشست کارشناسی و فنی به ریاست بعیدی‌نژاد و استفان کلمنت همچنین در حاشیه دیدار ظریف و اشتون در استانبول برگزار شد.

نشست شورای حکام آژانس از دیروز (دوشنبه) در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال برگزاری است و تا روز جمعه نیز به طول می‌انجامد.

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...