نسخه چاپی

جواد نكونام سفیر شد

جواد نكونام عصر امروز در محل هتل تیم ملی فوتبال «پیمان كارزار جهانی مبارزه با شیوع بیماری ایدز» را در حضور نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد امضا كرد.

به گزارش نما، وی همچنین به عنوان سفیر این پروژه جهانی که در جریان مسابقات فوتبال جام جهانی برزیل هم فعالیت خواهد داشت انتخاب شد.

دکتر فرداد درودی هماهنگ کننده کشوری این پروژه در توضیح این موضوع به خبرنگار تسنیم گفت: این کارزار در قالب پروژه گل فیفا و تحت نام «بزن به هدف» از سال 2010 آغاز شده و هدف از آن پیشگیری از شیوع ایدز وکارت قرمز به بیماری HIV در سراسر جهان است.

وی افزود: این پروژه طرحی مشترک میان سازمان ملل متحد و فیفا است که در جریان جام جهانی برزیل نیز فعال خواهد بود. امروز کارلوس کی‌روش و جواد نکونام سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال پیمان‌نامه این پروژه را امضا کردند و از حضور نکونام به عنوان سفیر این پروژه استفاده خواهیم کرد.

وی یادآور شد: برنامه‌های مربوط به رونمایی از طرح‌های این پروژه در تمامی شهرهای محل برگزاری مسابقات جام جهانی برزیل با حضور شهرداران آن شهرها برگزار می‌شود ضمن اینکه در ایران نیز وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت حمایت خوبی از این پروژه انجام دادند.

دکتر محمت هولکی اوز نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد هم به خبرنگار تسنیم گفت: این کمپین کارزاری برای آگاهی هر چه بیشتر جوانان است و در ایران هم جوانان همواره در کانون توجه قرار دارند و مقام معظم رهبری هم درباره توجه به مسائل جوانان توصیه‌های بسیاری داشته‌اند.

وی افزود: 50 درصد از جمعیت ایران سن 30 سال و زیر 30 سال دارند و سازمان ملل متحد به همراه دولت ایران توجه ویژه‌ای به این پروژه جهت جلوگیری از شیوع بیماری ایدز خواهند داشت. در این پروژه، جهان مانند دروازه‌ای تصور شده که باید از ورود ایدز به آن جلوگیری کرد و هدف از این کارزار جلوگیری از ابتلای افراد جدید با شیوع بیماری ایدز در جهان و در نهایت ریشه‌کن کردن HIV در سراسر جهان است.

۱۳۹۳/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...