نسخه چاپی

فرانس24: آلمانی‌ها ششم ژوئن را یادآور شكست كشورشان نمی‌دانند

خبرنگار شبكه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در برلین گزارش داد بیشتر مردم آلمان روز ششم ژوئن را یادآور شكست كشورشان در جنگ جهانی دوم نمی دانند.

به گزارش نما، آن مایه خبرنگار این شبکه درباره انتقاد والری ژیسکار دستن، رئیس جمهور اسبق فرانسه از دعوت از آلمان برای شرکت در مراسم سالگرد ورود متفقین به فرانسه در جنگ جهانی دوم اظهار داشت شاید اظهاراتی به خصوص برای آنان که بعد از جنگ در آلمان به دنیا آمده اند، چندان خوشایند نیست. تا همین بیست سال قبل نیز حضور رهبر آلمان در مراسم سالگرد ورود متفقین به فرانسه قابل تصور نبود. هلموت کهل، صدراعظم اسبق آلمان چنین دعوتی را رد کرد. اما در سال دو هزار و چهار، گرهارد شرودر، به عنوان نخستین صدراعظم آلمان به دعوت ژاک شیراک، رئیس جمهور وقت فرانسه در مراسم ششم ژوئن شرکت کرد. بسیاری از آلمانی ها این اتفاق را نماد آشتی دوباره فرانسه و آلمان تعبیر کردند.
خبرنگار فرانس بیست و چهار افزود مدت هاست آلمانی ها روز ششم ژوئن را روز شکست کشورشان نمی دانند بلکه این روز برایشان سالروز پایان جنگ و دیکتاتوری است. امروز حضور نمایندگان آنان در ساحل نرماندی نشان از قدرشناسی آنان از متفقین دارد. آنگلا مرکل امروز این موضوع را خاطرنشان کرد. به طور خلاصه می توان گفت بیشتر آلمانی ها همچون بیشتر اروپایی ها روز ششم ژوئن را روز رهایی از دست نازی ها می داند.

۱۳۹۳/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...