نسخه چاپی

منابع پاكستانی مدعی شدند

توقیف هواپیمای نواز شریف در تهران

منابع پاكستانی مدعی شدند ایران به دلیل بدهی ۵ هزار دلاری شركت دولتی پی آی ای پاكستان، از سوخت رسانی به هواپیمای حامل نواز شریف، در جریان سفر ماه گذشته اش به تهران خودداری و هواپیمای وی را توقیف كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، منابع آگاه در دولت پاکستان مدعی شدند مقامات ایرانی به دلیل بدهی حدودا 5 هزار دلاری شرکت دولتی پی آی ای پاکستان، از سوخت رسانی به هواپیمای حامل نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در جریان سفر ماه گذشته وی به تهران خودداری کردند.

بر اساس این گزارش یک مقام پروازهای بین المللی پاکستان گفت: «مقامات فرودگاهی ایران از سوخت رسانی به هواپیمای نخست وزیر پاکستان در فرودگاه تهران در روز 12 می خودداری کردند و هشدار دادند تا زمانی که شرکت پی آی ای بدهی معوق خود را تصفیه نکند، هواپیما را آزاد نخواهند کرد.»

مبلغ بدهی معوق این شرکت تنها اندکی بیش از 5000 دلار بود. این مقام مطلع افزود: «مقامات شرکت ایران ایر که مسئول هماهنگی پروازهای افراد بسیار مهم هستند، دلخوری خود را در مورد کوتاهی شرکت پی آی ای در تصفیه بدهی هایش به رغم گذشت 4 ماه اعلام کردند.»

این هشدار موجب شد که مقامات ارشد شرکت پی آی ای به مقامات خود در تهران دستور دهند تا مبلغ بدهی را تصفیه کنند و مانع از خجالت زدگی پاکستان شوند. شرکت پی آی ای قصد داشت این موضوع را از وزارت امور خارجه و نخست وزیر پاکستان پنهان کند.

در عین حال مشهور تاجور، سخنگوی شرکت پی آی ای موضوع توقیف هواپیمای نخست وزیر پاکستان در تهران به دلیل بدهی های معوق را تکذیب کرد.

بر اساس جزئیات، پرواز پی کی- 788 (لندن به کراچی) هزینه فرود اضطراری در تهران در روز 18 ژانویه را پرداخت نکرده بود.

۱۳۹۳/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...