نسخه چاپی

باید و نبایدهای كنكور در زمان باقیمانده ‌

داوطلبان می‌توانند از كتاب‌های خلاصه و جمع‌بندی موجود در بازار استفاده كنند كه این مورد به آنهایی كه خود خلاصه‌نویسی انجام نداده‌اند، توصیه می‌شود.

به گزارش نما، با توجه به زمان کم باقی‌مانده تا برگزاری کنکور، داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که اکنون زمان یادگیری و مطالعه جزوات حجیم و سنگین نیست.

محمد شعبانی مشاور کنکور و مدرس درس زیست‌شناسی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: مهمترین مطلب برای مدت زمان باقی‌مانده، انجام کارهایی است که منجر به بهترین نتیجه ممکن در کنکور می‌شود.

وی با اشاره به مرور و جمع‌بندی سریع و جامع مطالب خوانده شده به عنوان یکی از موارد مهم در زمان باقیمانده، افزود: برگزاری آزمون‌های شبه‌ کنکور در خانه، مهمترین مقوله تا کنکور است.

وی در خصوص جمع‌بندی مطالب خوانده شده، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند از کتاب‌های خلاصه و جمع‌بندی موجود در بازار استفاده کنند که این مورد به آنهایی که خود خلاصه‌نویسی انجام نداده‌اند، توصیه می‌شود.

شعبانی ادامه داد: داوطلبانی که خلاصه‌نویسی مطالب خوانده شده و همچنین خلاصه‌برداری تحلیل‌های بعد از آزمون‌های آزمایشی را انجام داده‌اند، بهتر است که خلاصه‌نویسی‌های خود را مطالعه کنند، چرا که مطالبی را مطالعه می‌کنند که اشکالات خودشان است و نیازی به مطالعه مطالب اضافه موجود در کتاب‌های جمع‌بندی را ندارند، لذا با دست‌خط و محتوای داخل خلاصه‌نویسی خودشان آشنایی بیشتری داشته و تسلط کافی را بر آن دارند.

وی توصیه کرد: داوطلبان بودجه‌بندی کنکورهای سال‌های اخیر را مطالعه و بررسی کنند و در صورت لزوم از دبیران و مشاوران خود نیز کمک بگیرند تا فصولی را که دارای سهم بیشتری در بودجه‌بندی کنکور سراسری دارا هستند، مطالعه کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را در فرصت کم باقی‌مانده به دست آورند؛ چرا که بودجه‌بندی کنکور سراسری با وجود تغییرات اما، دارای یک روند منطقی است.

این مشاور کنکور با بیان اینکه داوطلبان باید مد نظر داشته باشند که برگزاری آزمون‌های شبه‌کنکور در خانه مهمترین عامل برای موفقیت در کنکور در این لحظات طلایی است، تصریح کرد: برای این کار باید از کنکورهای سراسری داخل و خارج از کشور سال‌های گذشته استفاده کنند که بدین منظور باید شرایط کاملاً واقعی روز کنکور را برای خود فراهم کنند.

وی با اشاره به نکاتی که داوطلبان باید برای برگزاری آزمون‌های شبه‌کنکور مدنظر داشته باشند، اعلام کرد: پاسخ‌گویی به سؤالات در زمان مقرر مهمترین مطلب است؛ به عنوان مثال دانش‌آموزان رشته تجربی باید به تمام سؤالات دروس عمومی و اختصاصی خود در مدت زمان چهار ساعت و 10 دقیقه پاسخ دهند و همچنین باید به این نکته توجه داشته باشند که در روز کنکور ابتدا دفترچه عمومی به آنها داده می‌شود و پس از جمع‌آوری دفترچه عمومی، دفترچه اختصاصی بین آنها توزیع می‌شود، لذا توجه داشته باشند که دروس عمومی را در زمان مربوطه و دروس اختصاصی را در زمان مربوط به خود پاسخ دهند.

شعبانی ادامه داد: فراهم آوردن شرایط واقعی پیش از برگزاری آزمون نیز بسیار اهمیت دارد؛ به عنوان مثال دانش‌آموزان ساعت هفت صبح بیدار شوند، دوش سبک و سریع بگیرند، سپس صبحانه مقوی مصرف کنند و لباس رسمی که قرار است روز کنکور را بپوشند و در پشت میز تحریر خود شروع به پاسخ‌گویی سؤالات در پاسخ‌نامه‌های کنکوری کنند تا بتوانند حداکثر شباهت با روز کنکور را فراهم آورند و بعد از اتمام آزمون پس از یک استراحت کوتاه شروع به بررسی و تحلیل سؤالات بپردازند تا بتوانند در مدت زمان کوتاه مشکلات خود را برطرف کنند.

۱۳۹۳/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...