نسخه چاپی

انتقاد اردوغان از تحریم‌های غرب علیه ایران

نخست وزیر تركیه تحریم‌های اعمال شده توسط غرب ضد جمهوری اسلامی ایران را محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در سخنانی در شورای صادر کنندگان ترکیه در استانبول تاکید کرد: تحریم‌ها موجب کاهش سطح مبادلات تجاری دو جانبه بین ایران و ترکیه شده است.

بر اساس این گزارش، اظهارات اردوغان در شرایطی است که حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان قصد دارد فردا دوشنبه در صدر هیاتی بلندپایه به ترکیه سفر کند. روحانی در این سفر قصد دارد با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه و اردوغان دیدار و گفتگو کند.

محمود واعظی وزیر فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: همکاری‌ها در بخش انرژی از مهمترین موضوعات مورد مذاکره در ترکیه خواهد بود. تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۱۴ میلادی به بیش از ۳ میلیارد دلار رسیده است.

موسسه آمار ترکیه حجم مبادلات تجاری این کشور با ایران را در سه ماه نخست ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۳/۲۵۶ میلیارد دلار برآورد کرده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵.۶ درصد کاهش داشته است.

علیرضا بیگدلی سفیر ایران در ترکیه نیز تاکید کرد: ایران و ترکیه قصد دارند حجم مبادلات تجاری خود را در سال مالی جاری به ۱۶ میلیارد دلار برسانند.

وی افزود: با امضای توافقنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور حجم مبادلات ترکیه و ایران به بیش از ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

۱۳۹۳/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...