نسخه چاپی

انتقاد جنتی از توهین مصباح یزدی به روحانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رییس‌جمهور یك جمله گفته است و تحمل آن را ندارند. می‌گویند شما در قم درس خوانده‌اید یا در انگلیس؟

به گزارش نما، علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) صبح امروز(18 خرداد) در نشست مشترکی با اعضای اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران شرکت کرد و با اعضای این اتاق پیرامون مسائل فرهنگی گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش «تیک»، جنتی در بخشی از سخنان خود با اشاره به رشد تکنولوژی در کشور گفت: امروز رسانه‌های دیجیتال پیشرفت‌های سریع و وسیع داشته به همین دلیل مراکزی همچون فناوری رسانه‌های دیجیتال باید به سمتی حرکت کند که به بخش خصوصی توجه ویژه‌ای داشته باشند و تفکرات گذشته در این مرکز باید تغییر کند.

وی درباره بحث آی‌تی گفت: به دنبال آن هستیم که شبکه‌ی ملی اطلاعات با همکاری مرکز فضای مجازی و وزارت ارتباطات راه‌اندازی شود تا پهنای باند اینترنت افزایش پیدا کند. مقدمات کار انجام شده و امیدوارم در آینده به سرانجام برسد.

جنتی با اشاره به لزوم توجه به صنعت چاپ نیز گفت: متاسفانه در این بخش فاصله‌ی زیادی با دنیا داریم و این فاصله در حال زیاد شدن است. باید از تکنولوژی‌های امروز استفاده کنیم و فاصله خود را با دنیا کم کنیم.

وی با اشاره به لزوم توجه به رشد فرهنگ گفت: فرهنگ نیاز به فضای باز دارد و هرگز در فضای بسته و گلخانه‌ای رشد نمی‌کند بلکه در سایه‌ی تضارب آرا رشد می‌کند.

وی ادامه داد: ما هنوز تحمل شنیدن حرفی که با سلیقه‌هایمان متفاوت باشد را نداریم به همین دلیل امروز وقتی رئیس‌جمهور یک حرفی می‌زند؛ عده‌ای تحمل شنیدن آن را ندارند و فوری می‌گویند رئیس‌جمهور در قم درس خوانده یا در انگلیس؟!

جنتی با اشاره به اینکه هر فردی باید بتواند در چارچوب قانون حرف‌هایش را بزند؛ گفت: امروز شبکه‌های اجتماعی رشد بسیار خوبی پیدا کرده اما ما همچنان درگیر آن هستیم که آیا می‌توانیم از وایبر و واتس‌آپ استفاده کنیم یا خیر.

جنتی با اشاره به اینکه زمانی در کشور مباحثی که پیرامون اینترنت مطرح است درباره فکس نیز مطرح بود؛ گفت: ما در کشور با هر پدیده‌ی نو و تازه‌ای ابتدا مخالفت می‌کنیم بعد که آن پدیده بر ما غلبه کرد آن را می‌پذیریم به همین دلیل در این حوزه‌ها همیشه 20 سال از دنیا عقب‌تر هستیم.

وی با اشاره به اینکه پارازیت انداختن روی ماهواره و موبایل امروز دیگر راهگشا نیست؛ گفت: به زودی 14 ماهواره در ارتفاع پایین‌تر از هزار کیلومتری فعالیت می‌کنند و روی آسمان ایران مستقر خواهند شد. این ماهواره‌ها می‌توانند به گونه‌ای عمل کنند که شبکه‌های تلویزیونی روی دستگاه‌های موبایل قابل دریافت شوند. با این اوصاف دیگر پارازیت‌اندازی سودی ندارد به همین دلیل ما باید به سمتی حرکت کنیم که از شبکه‌های ماهواره‌ای به نفع خود استفاده کنیم.

وی درباره وضعیت فیلترینگ در کشور نیز گفت: ساز و کار فیلترینگ در کشور مشخص شده و امروز شورای عالی مجازی حاکم بر این کمیته است. من نیز عضوی از این شورا هستم و تلاش می‌کنم با حفظ حرمت قانونی و توجه به فضای اخلاقی و فرهنگی؛ راهکارهایی را برای استفاده درست از فضای اینترنت به وجود بیاوریم.

وی درباره بحث قانون کپی رایت در ایران نیز گفت: درباره عضویت در سازمان کپی رایت جهانی بحث‌هایی همچنان در کشور وجود دارد و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم اما لایحه‌ی مالکیت فکری و معنوی در کشور آماده شده و به زودی به مجلس ارائه می‌شود.

۱۳۹۳/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...