نسخه چاپی

منابع آب تهران در وضعیت هشدار

میزان ذخیره آب در پشت سدهای پنجگانه تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 25 درصد كاهش یافت. كمترین میزان آب در حال حاضر در سد لار و لتیان كه تامین كننده آب شرق تهران هستند، ذخیره شده است.

به گزارش نما، حجم آب موجود در مخازن سدهاي تامين کننده آب تهران با کاهش 194 ميليون مترمکعبي در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته به حدود 588 ميليون مترمکعب رسيده است.

بر پایه این گزارش، حجم آب ورودي به مخزن سدهاي تهران از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92) تاکنون با 19 درصد کاهش در مقايسه با زمان مشابه سال آبي گذشته به حدود 753 ميليون مترمکعب رسيده است.

حجم فعلی آب موجود در سدهاي استان تهران در مقايسه با زمان مشابه سال آبي گذشته، 25 درصد کاهش يافته است. حجم آب ورودي به مخزن سدهاي تهران در دوره زمانی مشابه سال آبي گذشته 927 ميليون مترمکعب بوده است.

همچنین حجم ذخيره آب در مخزن سدهاي لار، طالقان، کرج، ماملو و لتيان در مقايسه با سال آبي گذشته به ترتيب 38، 28، 26، 16 و دو درصد کاهش يافته است. در حال حاضر، حجم آب موجود در مخزن سدهای لار، طالقان، کرج، ماملو و لتيان به ترتيب 70، 204، 133، 112 و 69 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

با توجه به شرايط ذخيره آب و کاهش منابع آبي در پشت سدهاي پنجگانه تهران، شهروندان تهراني بايد نسبت به رعايت الگوي مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.

۱۳۹۳/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...