نسخه چاپی

حمله به زائران پاكستانی مرقد امام(ره)

حمله افراد مسلح به اتوبوس حامل زائران بازگشتی از ایران، در منطقه «تفتان» پاكستان تاكنون به مرگ دستكم 23 نفر از زوار منجر شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، حمله افراد مسلح ناشناس به اتوبوس حامل زائران در منطقه «تفتان» پاکستان، به مرگ دستکم 23 نفر و مجروحیت چندین تن منجر شده است. رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که این زوار از اماکن زیارتی ایران بازمی‌گشته‌اند.

در حالی که منابع پاکستانی تعداد کشته‌های حمله یکشنبه‌ شب را 2 تا 3 نفر اعلام کرده بودند، خبرگزاری فرانسه به نقل از «اکبر دورانی» مسئول امور داخلی استان بلوچستان پاکستان نوشته است: «تا الان می‌توانیم مرگ 23 نفر را تائید کنیم که تعدادی از آن‌ها زوار شیعه و تعدادی هم نیروهای امنیتی هستند. همچنین هفت نفر در این حمله زخمی شده‌اند.»

پایگاه خبری «دنیا‌ نیوز» پاکستان نیز گزارش داده‌ است که مهاجمین زمانی شروع به تیراندازی و پرتاب نارنجک کرده‌اند که اتوبوس در برابر هتل متوقف بوده و زوار در حال پیاده شدن بوده‌اند.

مسئولان محلی اعلام کرده‌اند که حال تعدادی از مجروحان وخیم است و احتمال افزایش تعداد کشته‌ها وجود دارد. گروه‌های مختلف از جمله حزب دموکراتیک هزاره و علمای پاکستان حمله یکشنبه‌ شب را به شدت محکوم کرده‌اند.

تابستان سال 2011 نیز حمله‌ای مشابه به کاروان زوار شیعه‌ای که از ایران به پاکستان برگشته بودند، به شهادت 26 تن منجر شد. در سال‌های اخیر حملات گروه‌های تندرو به جامعه «هزاره» پاکستان که عموما شیعه هستند، افزایش یافته است.

۱۳۹۳/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...