نسخه چاپی

گزارش سایت ایتالیایی از تیم ملی ایران

روزنامه موندو ایتالیا در گزارشی به بررسی شرایط تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است.

به گزارش نما، جام جهاني برزيل 2 روز ديگر آغاز مي‌شود و تيم ملي ايران بايد در اين رقابت‌ها با تيم‌هاي نيجريه، آرژانتين و بوسني ديدار کند.

پايگاه ايتاليايي "موندو" در گزارشي به بررسي تيم ملي فوتبال ايران پرداخته است که در زير مي‌خوانيم.

تيم ملي ايران هميشه در سطح بالاي آسيا تيم بزرگ و شناخته شده بوده است. کسب سه قهرماني پي در پي در جام ملت‌هاي آسيا نشان مي‌دهد که فوتبال ايران از تيم‌هاي قدرتمند قاره کهن محسوب مي‌شود. علاوه بر اين ايران هميشه در بازي‌هاي آسيايي عملکرد خوبي داشته و نتايج مطلوبي را کسب کرده است.

ايران با هدايت کارلوس کي‌روش بازيکنان با تجربه زيادي در اختيار دارد که اکثر آنها سابقه بازي در ليگ‌هاي بزرگ اروپايي را در کارنامه خود دارند. در بين بازيکنان تيم ملي ايران جواد نکونام، رضا قوچان نژاد، اشکان دژاگه و مسعود شجاعي بازيکناني هستند که تجربه بين‌المللي زيادي در کارنامه خود دارند. ستاره تيم ملي ايران در اين بين جواد نکونام است که طي 136 بازي ملي موفق شده 37 بار دروازه‌بان حريفان ايران را باز کند. بازيکن سابق اوساسونا گلزن ترين بازيکن فعلي تيم ملي ايران محسوب مي‌شود.

بازيکنان بزرگ زيادي در طول سال‌هاي گذشته پيراهن تيم ملي ايران را بر تن کردند که مي‌توان از بين آنها به علي دايي و علي کريمي اشاره کرد که هر دو سابقه بازي در بايرن‌ مونيخ را دارند. اين دو بازيکن روي هم رفته 250 بازي ملي، 140 گل براي ايران به ثمر رساند که ارزش‌هاي آنها را به خوبي نشان مي‌دهد، خصوصا علي دايي که به نوعي سمبل فوتبال ايران محسوب مي‌شود. او از سال 1993 پيراهن تيم ملي ايران را پوشيد و تا سال 2006 در خدمت تيم ملي اين کشور بود و در مجموع 149 بازي ملي 109 گل را به ثمر رساند؛ رکورد گلزني که تا به حال هيچ بازيکني در رده ملي نتوانسته آن را بشکند.

علاوه بر بازيکنان با تجربه‌اي که ايران در اختيار دارد مي‌توان از کارلوس کي‌روش به عنوان ستاره تيم ملي ايران نام برد که روي نيمکت ذخيره‌ها قرار دارد. حضور روي نيمکت تيم‌هاي همچون رئال مادريد، منچستريونايتد (مربي)، تيم ملي پرتغال، تيم ملي آفريقاي جنوبي و تيم ملي امارات از او مربي با تجربه‌اي ساخته است.

کارلوس کي‌روش با صعود ايران به جام جهاني 2014 برزيل موفق شد کاري غيرممکن را به سرانجام برساند. هر چند خود او نيز در مصاحبه‌هايي که پس از راهيابي ايران به جام جهاني داشته اعلام کرد اين تيم شانس ز‌يادي براي موفقيت در برزيل ندارد. اما بازي در جام جهاني را براي مردم ايران و بازيکنان تيم ملي نوعي افتخار توصيف کرده است.

با وجود همه مشکلاتي که فوتبال ايران با آن دست و پنجه نرم مي‌کرد نبايد از ذوق و شوق مردم ايران به سادگي گذشت. بازي‌هاي تيم ملي ايران در ورزشگاه آزادي با استقبال زيادي مواجه مي‌شود و باعث مي‌شود تا صد هزار تماشاگر به ورزشگاه بروند و تيم ملي ايران را تشويق کنند. البته در فوتبال ايران هم‌چنان بانوان نمي‌توانند در اين ورزشگاه تيم ملي‌شان را تشويق کنند.

* شرايط گروه:

به نظر مي‌رسد ايران ضعيف‌ترين تيم گروه F جام جهاني 2014 برزيل باشد. شايد منطقي‌ترين پيش‌بيني براي ايراني‌ها کسب يک برد از بازي‌هاي خودشان در جام جهاني باشد. قرار گرفتن در کنار تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين باعث شده شانس صعود ايران به مرحله بعدي جام جهاني تا حد زيادي کاهش پيدا کند‌.

* نحوه صعود:

کارلوس کي‌روش نحوه صعود ايران به جام جهاني 2014 برزيل را به "جهنم" توصيف کرده بود. ايران در انتخابي جام جهاني بازي سختي داشت اما کسب سه پيروزي پي در پي در سه بازي آخر خود در اين مرحله راه صعود ايران را به جام جهاني 2014 برزيل هموار کرد.

* بهترين نتيجه‌:

پيروزي دو بر يک ايران برابر آمريکا در جام جهاني 1998 ، بهترين نتيجه‌ و تنها برد ايران در اين رقابت‌ها محسوب مي‌شود.

۱۳۹۳/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...