نسخه چاپی

وزش باد با سرعت حداكثر 50 كیلومتر در تهران

كارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینكه طی دو روز آینده برای غرب و جنوب غرب كشور پدیده گرد و خاك دور از انتظار نیست، گفت: در ساعات بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد وزش شدید باد با سرعت حداكثر 50 كیلومتر بر ساعت در تهران هستیم.

به گزارش نما به نقل از فارس: کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده برای غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست، گفت: در ساعات بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد وزش شدید باد با سرعت حداکثر 50 کیلومتر بر ساعت در تهران هستیم.

امین‌حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: امروز در مناطقی از شمال غرب، سواحل شمال، شرق، مرکز و دامنه‌های البرز و همچنین دامنه‌های شمالی و مرکزی زاگرس ابرناکی و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: این وضعیت طی دو روز آینده برای مناطقی از شمال غرب و سواحل شمالی تشدید می‌شود و به شمال شرق و ارتفاعات البرز کشیده خواهد شد.

به گفته وی، طی دو روز آینده پیش‌بینی می‌شود خلیج فارس و دریای عمان مواج شود.

نزدیک شدن طوفان حاره‌ای با سرعت بیش از 140کیلومتر بر ساعت به کشور عمان

وی با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه برای غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود، گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود طوفان حاره‌ای به نام TOO در اقیانوس هند تا 48 ساعت آینده به کشور عمان نزدیک شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان داشت: بر همین اساس انتظار می‌رود سواحل جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان تحت تأثیر این طوفان قرار گرفته به طوری که سواحل دریای عمان در این دو منطقه مواج شده و شاهد افزایش ابرناکی می‌شوند.

به گفته نقشینه این طوفان در طی مسیر خود سرعتی بیش از 140 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

بارش پراکنده باران در پایتخت

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین درباره شرایط جوی تهران بیان داشت: طی روز جاری آسمان پایتخت در برخی ساعات شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده باران همراه با وزش باد خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در دو روز آینده به خصوص در ساعت‌های بعدازظهر در کلانشهر تهران شاهد افزایش ابر و وزش باد شدید باشیم، اظهار داشت: حداکثر سرعت باد در پایتخت 50 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی یادآور شد: بیشینه دمای هوای تهران طی امروز و فردا برابر 36 درجه سانتیگراد خواهد بود ضمن آنکه هوای این کلانشهر طی روز جمعه خنک‌تر می‌شود.

نقشینه علت بروز طوفان و وزش باد شدید در خرداد ماه را فعالیت سیستم‌های جوی عنوان کرد و گفت: البته تغییرات اقلیمی نیز در این باره تأثیر داشته است.

۱۳۹۳/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...