نسخه چاپی

دمنوش‌هایی كه آرامش را به خواب برمی‌گردانند

یك متخصص طب سنتی با اشاره به اینكه بهترین زمان خواب قبل از نیمه شب است، اعلام كرد: مصرف برخی دمنوش‌ها و نوشیدنی‌ها باعث كاهش استرس و فكر و خیال شده و مصرف آنها قبل از خواب،آرامبخش است.

به گزارش نما به نقل از فارس، سید سعید اسماعیلی در مورد بهداشت خواب و اینکه مردم چگونه می‌توانند خواب راحتی داشته باشند، گفت: ساعت خواب بسیار مهم است، بسیاری از مردم فکر می‌کنند خوابیدن به مدت 7 تا 8 ساعت در هر زمانی کافی است، به همین دلیل اگر از ساعت 2 نیمه شب تا 10 صبح بخوابند فکر می‌کنند خواب کافی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در حالی که بهترین زمان خواب باید از سر شب و قبل از نیمه شب باشد، به راحتی فرد به خواب رود و در حین خواب بیدار نشود.

اسماعیلی گفت: عده‌ای نیز دچار بی‌خوابی می‌شوند و ممکن است احساس کنند به داروهای آرامبخش و خواب‌آور احتیاج دارند، به این افراد توصیه می‌کنیم قبل از خواب از دمنوش‌های گیاهی استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی افزود: یکی از این دمنوش‌ها مصرف گل گاوزبان به همراه گیاه سنبل‌الطیب به همراه لیمو عمانی و نبات است که افرادی که دچار بی‌خوابی شده‌اند می‌توانند به جای قهوه و چای آن را مصرف کنند.

وی گفت: این دمنوش آرامبخش است و مردم می‌توانند یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان را به همراه دو بند انگشت سنبل‌الطیب و یک لیمو عمانی و مقداری نبات میل کنند.

اسماعیلی افزود: برخی از مردم فکر و خیال زیادی دارند و این فکرها اجازه خواب آرام را به آنها نمی‌دهد به همین دلیل دمنوش بادرنجبویه برای افرادی که دچار بی‌خوابی می‌شوند توصیه می‌شود.

وی گفت: همچنین مصرف دم‌نوش اسطوخودوس نیز توصیه می شود. این دمنوش‌ها را به میزان یک قاشق مرباخوری در یک لیوان آب جوش مانند چای دم کرده و همراه با نبات و عسل مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی گفت: اگر افراد در طول روز استرس شدیدی دارند، می‌توانند از برخی نوشیدنی و عرقیات استفاده کنند. مثلاً شربت گلاب را با زعفران میل کنند یا شربت بیدمشک و بهار نارنج مصرف کنند.

۱۳۹۳/۳/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...