نسخه چاپی

شورای امنیت هجوم داعش به موصل عراق را محكوم كرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد هجوم گروه تروریستی داعش به موصل عراق و تصرف ساختمان های دولتی و كنسولگری تركیه را محكوم و بر امنیت عراق و حفظ تمامیت ارضی این كشور تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا در این بیانیه که روز چهارشنبه توسط ویتالی چورکین، رییس دوره ای شورای امنیت خوانده شد اعضای شورای امنیت حملات تروریستی دیروز و امروز در شهرهای مختلف عراق را نیز محکوم کرده و آن را اقدامی برای گسترش بی ثباتی در منطقه دانستند.

در این بیانیه درباره وضعیت صدها هزار نفر از مردم موصل که از هجوم گروه افراطی داعش گریخته اند ابراز نگرانی شده است.

این بیانیه همچنین گروگان گرفتن اعضای کنسولگری ترکیه را در موصل به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی فوری آنان شد.

نماینده دایم عراق در سازمان ملل پس از قرائت این بیانیه در سخنانی ˈحمایت قاطع شورای امنیتˈ را ستود و گفت: دولت عراق از هیچ تلاشی برای مبارزه با تروریسم و بازگرداندن ثبات به موصل فروگذاری نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: کشورش هنوز درخواست کمک نظامی از آمریکا نکرده است.

نماینده عراق تاکید کرد که شورشیان داعش از خارج مورد حمایت قرار می گیرند و این مساله با اعضای شورای امنیت در میان گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا، گروه تروریستی موسوم به دولت شام و عراق ˈداعشˈ، از روز سه شنبه در حمله ای گسترده، موفق شد شهر موصل مرکز استان نینوا را به تصرف خود درآورد. تروریست ها با حمله به کنسولگری ترکیه در موصل و تصرف کامل آن، سرکنسول و دیپلمات های این کنسولگری را به گروگان گرفته اند.

براساس این گزارش، به دنبال کنترل کامل داعش بر استان نینوا و پیشروی آنها به سمت استان صلاح الدین و تصرف تکریت و برخی مناطق دیگر، نوری مالکی نخست وزیر عراق روز سه شنبه در این کشور حالت آماده باش کامل اعلام کرد. از سوی دیگر پارلمان عراق نیز تصمیم دارد امروز (پنجشنبه)، برای بررسی اوضاع جاری نشست فوق العاده برگزار کند.


۱۳۹۳/۳/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...