نسخه چاپی

صادرات نفت ایران به ۵.۵ میلیون بشكه در روز می‌رسد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر توان تولید نفت ایران به دوران پیش از تحریم‌ها رسیده و به‌زودی روزانه ۵.۵ میلیون بشكه نفت در كشور تولید و صادر می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مجید انصاری در همایش امید و انتظار (نکوداشت خلق حماسه سیاسی 24 خرداد) در محل خانه شهر کرمان، با اشاره به اینکه موضوع آمدن منجی نجات دهنده در همه کتب آسمانی آمده است، اظهار کرد: این مسئله در مکتب اسلام صرف یک وعده مبهم و تاریک نیست و در واقع انتظار در مکتب اسلام به‌نوعی امید و آماده‌باش است.

وی با بیان اینکه متحجران سعی دارند مسئله انتظار را به یک مسئله انحرافی تبدیل کنند، گفت: متأسفانه برخی می‌گویند در خانه بنشینید و ذکر بگویید تا امام زمان(عج) ظهور و جهان را اصلاح کند و برخی دیگر نیز می‌گویند هرچه فساد بیشتر شود، زمان فرج نیز نزدیک‌تر می‌شود.

امام خمینی(ره) از چهره انتظار غبارزدایی کرد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) از چهره انتظار غبارزدایی کرد، افزود: انتظار نشستن نیست، بلکه ایستادن است و سکوت در برابر ظلم ظالمان نیست، بلکه فریاد زدن است.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه منتظر حضرت مهدی(عج) همانند کسی است که در خیمه فرماندهی امام عصر(عج) قرار دارد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) انتظار فرج و پیروزی بر ضد طاغوت را از نیمه خرداد می‌کشید که در نهایت خورشید امام از تبعیدگاهش در عراق طلوع کرد.

وی با اشاره به اینکه منتظران قیام امام(ره) یک‌صدا فریاد می‌زدند «یا مرگ یا خمینی» افزود: امام توانست با مکتب انتظار و فرج جنگ را اداره کند و معارف مهدویت را اشاعه دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اظهار اینکه نقشه راه حضرت مهدی(عج) مبارزه با جهل، خرافات، تحجر و فقر و بیکاری است، افزود: این نقشه راه انسان‌ها را به‌سوی خوبی‌ها هدایت می‌کند.

پیکره جهان اسلام از توطئه‌های عمیقی خونین است

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه امروز پیکره جهان اسلام از توطئه‌های عمیقی خونین است، گفت: نبود انسجام بین کشورهای جهان اسلام و نیز نبود رهبر شایسته میان کشورهای اسلامی سبب وقایع اخیر شده است.

وی با بیان اینکه اگر امروز ملت و انقلاب ایران شکست نخورده و قدرت‌های جهان را به زانو درآورده است، به‌سبب عامل رهبری و یک‌پارچگی ملت است، افزود: اگر انقلاب مصر از طریق دموکراسی آمریکایی به دست نظامیان افتاده است و یا تکفیری‌های وحشی در عراق جولان می‌دهند، به‌سبب نبود رهبری شایسته و انسجام ملی و اسلامی است.

وی همچنین با انتقاد از نسل‌کشی گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه گفت: اسلام این گروه اسلام اموی است و هیچ ارتباطی با اسلام محمدی ندارد، زیرا اسلام پیغمبر سرشار از محبت و رحمت است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اسلام ناب محمدی را اسلام مدارا با دشمن و دوستی با یکدیگر دانست و تصریح کرد: امروز مزدوران آمریکایی و اسرائیل بر اساس رهنمودهای روحانی‌های درباری کافرشان بسیاری از مسلمانان را کافر قلمداد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز به‌لطف خداوند پرچم امید و اعتدال برگرفته از مکتب انتظار و رسول خدا(ص) و حضرت علی(ع) در کشور به اهتزاز درآمده است، افزود: متأسفانه دلواپسانی در حد اقلیت عنوان می‌کنند که حکومت حضرت علی(ع) قربانی مذاکره و اعتدال شد، اما در پاسخ به آنها باید گفت آن حضرت قربانی متحجران شد.

ایران هرگز میدان جولانگاه تکفیری‌ها نخواهد شد

حجت‌الاسلام انصاری با تأکید بر اینکه ایران هرگز میدان جولانگاه تکفیری‌ها نخواهد شد، گفت: اربابان این گروه درصدد هستند بذر اختلاف میان شیعه و سنی را بکارند و اتحاد موجود را برهم زنند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه مقامات کشور از رهبری، رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و غیره به‌شکل مستقیم و غیرمستقیم از رأی مردم قدرت می‌گیرند، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از رأی آزاد مردم قدرت گرفته و اگر کسی در مسیر دولت برآمده از رأی مردم، سنگ‌اندازی کند، در واقع خود فتنه است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در هشت ماه گذشته گامهای مؤثری در راستای حل مشکلات مردم برداشته است، افزود: برخی با انواع شیوه‌ها و بداخلاقی‌های سیاسی تلاش می‌کنند ذهن مردم را مشوش کنند، اما دولت تدبیر و امید گام‌هایش با تدبیر است.

دولت در حال آواربرداری از اقتصاد زلزله‌زده کشور است

حجت‌الاسلام انصاری با تأکید بر اینکه دولت در حال آواربرداری از اقتصاد زلزله‌زده کشور است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت در نخستین قدم توانست تورم 44درصدی را مهار و منابع هدفمندی یارانه‌ها را در مسیر صحیح هدایت کند.

وی با بیان اینکه دولت شجاعانه به میدان مذاکرات وارد شد، گفت: برخی در گوشه‌ای ایستاده و این مسئله را درشت نمایی می‌کنند، همانند فردی که در آن سوی جوی ایستاده رجز می‌خواند.

وی همچنین جامعه جهانی را همانند یک دهکده توصیف کرد که نمی‌توان در آن تندگویی و یا بدزبانی کرد و افزود: دولت سعی کرد با غبارزدایی از چهره ملت نشان دهد که این کشور اهل زورگویی نیست و تیم هسته‌ای را وارد مذاکرات سخت و نفس‌گیر کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور از شکسته شدن دیوار تحریم‌ها و حذف سایه سنگین این مسئله از سر بانک‌ها و صنعت کشتیرانی ایران خبر داد و اظهار کرد: دشمنان قصد داشتند فروش نفت ایران را به روزانه 500 بشکه کاهش دهند که خوشبختانه در حال حاضر توان تولید نفت ایران به دوران پیش از تحریم‌ها رسیده و طبق وعده وزیر نفت در آینده‌ای نزدیک روزانه 5.5 میلیون بشکه نفت در کشور تولید و صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز ایران مشتریان پایداری برای نفت در سطح جهان پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه دیدار رئیس جمهور کشورمان با رؤسای جمهور چین و سوریه ثمرات مثبتی داشته است.

عده‌ای می‌خواهند دل مردم را خالی کنند

حجت‌الاسلام انصاری با انتقاد از اینکه عده‌ای می‌خواهند دل مردم را خالی کنند، افزود: در گذشته حتی مدیران کل کشورها نیز خواهان دیدار با مقامات ایرانی نبودند، اما امروز به‌پشتیبانی ملت و نقشه راه ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری از رئیس جمهور کشورمان دعوت می‌کنند و یا در صف دیدار با وی می‌ایستند.

وی با تأکید بر اینکه برخی‎‌ها در سایت‌ها و پایگاه‌های خبری خود علیه دولت منفی‌بافی می‌کنند، گفت: دولت توانسته تمامی منابع مالی یارانه‌ها را که میراث نادرست گذشته است، تأمین و حقوق افزایش یافته کارکنان دولت را پرداخت کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت 5 هزار میلیارد تومان را به بسته سلامت اختصاص داده است، گفت: بر اساس این طرح از این پس روستائیان 5 درصد و شهرنشینان 10 درصد هزینه‌های درمانی را می‌پردازند و برای نخستین بار هزینه بیماران صعب العلاج نیز پرداخت می‌شود.

وی با اظهار اینکه دولت تدبیر مانند دولت‌های قبلی پول بادآورده ندارد، تصریح کرد: دولت با عمل به توصیه مقام معظم رهبری که بارها تأکید فرمودند بیمار نباید دغدغه‌ای جز بیماری داشته باشد، توسعه و تسهیل درمان را در دستور کار قرار داده است.

دولت هرگز مشوق فرهنگ غربی نبوده است

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه عده‌ای در مورد عرصه‌های فرهنگی کشور ابراز نگرانی می‌کنند، گفت: این دولت هرگز مشوق فرهنگ غربی نبوده است و مردم خود آگاه هستند و مشکلات این عرصه را حل خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 75 درصد زنان ترکیه داوطلبانه حجاب اسلامی می‌پوشند، تصریح کرد: همان‌طور که مردم در طول 35 سال گذشته مسجد و حسینیه ساخته‌اند، در آینده نیز به وظایف خود عمل می‌کنند.

روحانیت در هیچ دورانی وابسته به دولت نبوده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه روحانیت در هیچ دورانی وابسته به دولت نبوده است، افزود: مردم بهتر از هر فرد و گروهی می‌دانند که چگونه رفتار کنند.

وی با تأکید بر اینکه دولت برای ترفیع فرهنگ ایثار و شهادت تلاش بسیار دارد، گفت: این دولت قانون جامع خدمات ایثارگران را که مدت‌ها معطل مانده بود، ابلاغ کرده است.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به اینکه در سنوات گذشته میان علما و مراجع و مدیران کشوری فاصله بود، اظهار کرد: امروز تمام وزرا به خدمت مراجع می‌روند و از نقطه نظرات آنها استفاده کرده مشاوره می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در دولت پیشین اختلاف میان دو قوه مجریه و مقننه از حد یک نماینده و یا وزیر فراتر رفته بود و رئیس مجلس با رئیس قوه مجریه در نزاع و درگیری بودند، افزود: سیاست دولت یازدهم اعتدال سیاسی به‌دور از رقابت‌های کودکانه است و اصول‌گرایان و اصلاح طلبان متدین و انقلابی که از شاگردان مکتب امام هستند، کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند.

۱۳۹۳/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...