نسخه چاپی

كمبود نیروی انسانی بزرگترین دغدغه حوزه سلامت

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد حوزه سلامت به شدت دچار كمبود نیروی انسانی بخصوص در روستاها و مناطق محروم است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛حمیدرضاعزیزی فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد بزرگترین مشکل حوزه سلامت کمبود نیروی انسانی بخصوص پزشکان عمومی و دندانپزشکان در حاشیه شهرها و مناطق روستایی است.

وی گفت: این نگرانی برای حوزه سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که رابطه مستقیم با کیفیت خدمات ارائه شده و سهولت دسترسی بیماران در این خصوص دارد که امیدواریم مسئولین وزارت بهداشت با جدیت بیشتری این دغدغه را دنبال کنند.

نماینده کیار،کوهرنگ،اردل،فارسان در مجلس با بیان اینکه نقش بهداشت در حوزه سلامت بسیار کمرنگ است خاطرنشان کرد: در سایر کشورهای جهان بخصوص کشورهای توسعه یافته جدیت خاصی بر آموزش بهداشت دارند و هزینه‌های بالایی برای بسترسازی بهداشتی در دانشگاه‌های آنان صورت می‌گیرد. اما این حلقه در کشور ما دیده نشده است و همین موضوع هزینه‌های زیادی را بابت درمان به کشور تحمیل ساخته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: امید می‌رود با همکاری بیشتر مجلس و وزارت بهداشت و درمان بتوان فرصت بیشتری برای فرهنگ‌سازی در خصوص مسائل بهداشتی در کشور ایجاد شود.

۱۳۹۳/۳/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...