نسخه چاپی

تاكید ولایتی بر تحكیم روابط ایران و چین

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام، روابط میان ایران و چین را بسیار سازنده خواند و بر تحكیم هرچه بیشتر این روابط تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ، ولایتی پس از ورود به فرودگاه پکن با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی رئیس مرکز آکادمی علوم چین و در پاسخ به سفر وی به تهران صورت گرفته است گفت : رابطه بسیار سازنده ای میان دو مرکز مهم استراتژیک ایران و جمهوری خلق چین برقرار شده است و ادامه این گفت‌وگوها می تواند در تعمیق روابط دو کشور موثر باشد .

وی افزود : بررسی استراتژی روابط خارجی و چگونگی تحولاتی که در چین و ایران اتفاق افتاده مورد بحث دو طرف قرار گرفته و خواهد گرفت.

ولایتی با اشاره به نزدیکی روزافزون دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به عنوان دو کشور مهم آسیایی گفت : بدون تردید این مطالعات و ارتباطات استراتژیک می تواند موجب ریشه دار تر شدن هرچه بیشتر این روابط شود.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود : در حال حاضر چین به عنوان یک کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و کشوری که سریعترین و مهمترین رشد را میان کشورهای در حال رشد دارد بدون تردید در آینده نقش بسیار مهمتری را در دنیا ایفا خواهد کرد.

ولایتی با تاکید بر اینکه رابطه میان ایران و چین بسیار سازنده است، گفت : بعد از سفر دکتر روحانی به این کشور ، این روابط استحکام بیشتری یافته و در این سفر ما هم در حوزه مطالعات استراتژیک و همکاری ها در این زمینه ، گفتگوها و تبادل نظرها را ادامه خواهیم داد و هم اینکه با برخی از مقامات چین دیدار خواهیم کرد.

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...