نسخه چاپی

نقطه قوت نیجریه برابر ایران

عکس خبري -نقطه قوت نيجريه برابر ايران

برخلاف ایران كه سه دروازه‌بانش تقریبا در یك سطح از تجربه ملی قرار دارند، نیجریه اولین حریف تیم ملی كشورمان گلری دارد كه بسیار قدرتمند بازی می‌كند و نقطه اتكا «ابر عقاب‌ها»‌است.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، تیم ملی فوتبال کشورمان پس از مدت‌ها تلاش و کار در تمرینات آماده‌سازی فردا (دوشنبه) نخستین دیدار خود را در جام جهانی 2014 برزیل انجام می‌دهد.

تیم کارلوس کی‌روش که در هفته‌های اخیر تمرینات پرفشاری را در اردوهای آفریقای‌جنوبی، اتریش و برزیل انجام داد، فردا مقابل حریفی قدرتمند از قاره آفریقا صف‌آرایی می‌کند. در این بازی که در ورزشگاه کوریتیبا انجام خواهد شد، «ملی‌پوشان »‌کشورمان در اصل مقابل حریفی قرار می‌گیرند که تقریبا تمام نفراتش در اروپا بازی می‌کنند اما همین تیم که به «ابر عقاب‌ها» معروف است، در اصل چهره راهبر و اسطوره‌ای ندارد.

البته پرآوازه‌ترین عضو نیجریه، «جان اوبی میکل»‌است که یاد و خاطره حضور چندین ساله‌اش در تیم چلسی انگلیس در ذهن فوتبال دوستان کشورمان وجود دارد.

او به خاطر تجربه زیاد بازی‌‌اش در لیگ برتر انگلیس، در واقع «مطمئن‌ترین»‌عضو بازی «استفن کشی» مربی نیجریه‌ در جام بیستم به شمار می‌رود.

در آخرین تحلیل‌های که توسط کارشناسان بین‌المللی در مورد نیجریه صورت گرفت، به این نکته اشاره شد که در کنار اوبی میکل،‌بازیکنانی مثل ژوزف یوبو، پیتر اودم‌وینگه ،‌ویکتور موزس، کنت اومرو و آمئوبی در قالب تاکتیکی «کشی»‌ جایگاه بالایی دارند.



تاکتیک حریف ایران چیست؟

اما حال که به موضوع تاکتیک این تیم اشاره شد، بایستی عنوان کرد که مربی با تجربه نیجریه علاقه وافری به سیستم بازی 3-3-4 دارد.

در این ارتباط هر چند روزنامه‌نگاران کشورش به وی در مورد 3 بازی حساس در جام جهانی مقابل ایران، بوسنی و هرزگوین و آرژانتین به خاطر کم بودن تعداد هافبک‌ها در میانه میدان،‌هشدار داده‌اند اما خود این مربی تصور می کند شاگردانش می‌توانند بهتر از هر روش دیگری، سیستم فوق را به بهترین شکل در زمین پیاده کنند.

به گزارش فارس، کشی در آخرین مصاحبه‌هایش به هموطنان خود که به خاطر ایراد فوق نگرانی‌های دارند، اطمینان خاطر داده که اگر بازیکنان نیجریه آماده باشند و بتوانند بر حریف در نقاط مختلف زمین فشار وارد کنند، در سیستم 3-3-4 می توانند به بهترین شکل ممکن، در زمین نتیجه بگیرند.

مربی تیم آفریقایی همچنین این نکته را نیز عنوان کرده که در دیدار با ایران، بوسنی و هرزگوین و آرژانتین برای دقایقی برنامه دارد که تیمش آرایش 2-4-4 و یا 1-1-4-4 را به خود در زمین بگیرد.

نقطه قوت

با توجه به فرارسیدن زمان رویارویی تیم کشورمان با نماینده آفریقایی این سئوال در ذهن دوستداران تیم ملی کشورمان احتمالا مطرح می شود که نقطه قوت نیجریه کجا است؟

در پاسخ به این پرسش به باور اکثر کارشناسان فوتبال نیجریه،‌نقطه برتری این تیم در درون دروازه‌اش قراردارد.

درست برخلاف ایران که سه دروازه‌بانش تقریبا در یک سطح قرارداشته و فاقد تجربه زیاد از حضور در بازی‌های ملی هستند، نیجریه گلری به «ونسان انی‌یاما»‌دارد که در سطح قاره‌ای بسیار با ثابت و قدرتمند عمل کرده است.

او که 88 بازی ملی را در کارنامه اش ثبت کرده، در لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی فرانسه فصل تحسین‌برانگیزی را برای لیل بازی کرده و چندین مرتبه حتی بازیکن برتر ماه فوتبال این کشور اروپایی شده است.

انی‌یاما حتی در یک مقطع موفق شده 1062 دقیقه دروازه‌اش را به روی حریفان بسته نگه دارد.

او که گلری با روحیه و با رفلکس‌های بسیار خوب است، می‌گوید تیمش آنقدر قدرتمند در مسابقات ظاهر می‌شود که حتی تا پای قهرمانی هم پیش خواهد رفت.
علاوه بر انی‌یاما و همچنین تجربه بازی اوبی میکل، تیم نیجریه گلزنان خوبی مثل امنیکه و موزس دارد که به طور قطع کارلوس کی‌روش‌، برنامه‌های برای مهار آنها در نظر گرفته است.

نقطه ضعف

تیم نیجریه برخلاف آنچه دروازه‌بان اصلی‌اش باور دارد، تیمی از هر جهت کامل و در حد قهرمانی جهان نیست. یک بررسی اجمالی در فرم بازی این تیم نشان می‌دهد دفاع نیجریه، پاشنه آشیل این تیم است.

«کشی»‌در چند وقت گذشته بسیار تلاش کرده تا سیستم دفاع خطی 4 نفره را در تیمش جا بیندازد. اما تا به این لحظه مدافعین‌اش،‌ آنگونه که وی می خواهد،‌ بی‌اشتباه و هماهنگ عمل نکرده‌اند.

در کنار این موضوع، عدم تسلط بر کنترل اعصاب،‌نقطه ضعف دیگری است به «ابر عقاب‌ها»‌گرفته می‌شود.

کارشناسان نیجریه‌ای می‌گویند در صورتی که حریفی فشار مستمر بر تیم کشی بیاورد، بازیکنانش زود عصبی می‌شوند که همین کارایی آنها را کاهش می‌دهد.

۱۳۹۳/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...