نسخه چاپی

آمادگی پلیس برای شادی فوتبالی ایرانی ها

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از برگزاری كلاس‌های بازآموزی حقوق شهروندی برای ماموران پلیس پایتخت خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: سردار حسین ساجدی‌نیا صبح امروز در حاشیه برگزاری اولین دوره بازآموزی حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی یکی از موضوعاتی است که همواره پلیس به دنبال آن بوده است و مخصوصا در سالهای اخیر نیز پلیس گام خوب و موثری در راستای خدمت‌رسانی به مردم و رعایت این حقوق برداشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است که نیروهای تحت امر و درگیر با مردم در دوره‌های آموزشی حقوق شهروندی شرکت کنند گفت: با انعقاد تفاهم نامه‌ای فیمابین پلیس پایتخت و اعضای کرسی حقوق شهروندی دانشگاه شهید بهشتی اساتید این دانشگاه وظیفه آموزش ماموران پلیس را بر عهده دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه حقوق شهروندی از منظر فقه، قانون و حقوق شهروندی جهانی از سرفصل‌های این دوره‌های آموزشی است، گفت: تلاش داریم در مرحله اول این آموزش‌ها را برای روسای کلانتری و دوایر پلیس آگاهی و مسئول بازداشتگاه‌ها معطوف کرده و در مراحل بعدی، مدیران میانی و رده‌های جزء نیز مورد آموزش قرار خواهند گرفت.

ساجدی‌نیا همچنین در مورد تمهیدات انتظامی و ترافیکی پلیس در صورت برد بازی ایران مقابل نیجریه نیز گفت: امیدواریم تیم ایران ببرد اما مشکل خاصی وجود ندارد و آمادگی برای شادی مردم پس از بازی را داریم و ما در خدمت مردم هستیم.

همچنین میرمحمد صادقی، رئیس کرسی حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی نیز با بیان اینکه امنیت یکی از ابتدایی‌ترین ملزومات حقوق شهروندی است، گفت: خوشبختانه فرماندهی تهران بزرگ نیز لزوم این مسئله را احساس کرده و در پی برگزاری جلسات زیاد فیمابین اعضای کرسی و فرماندهان تهران بزرگ در صدد آن هستیم تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی و بازآموزی رعایت حقوق شهروندی را نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آیین دادرسی کیفری، رعایت قانون برای متهمان و مظنونان در کلانتری‌ از ابتدایی‌ترین موارد حقوق شهروندی است، گفت: برگزاری این کلاس‌های آموزشی در راستای رفع نقاط ضعف و کاستی‌ها است که امیدواریم در این راه موفق شویم.

۱۳۹۳/۳/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...