نسخه چاپی

ویِژگی تیم‌ملی والیبال ایتالیا

تیم والیبال ایران در هفته پنجم لیگ جهانی میزبان ملی پوشان ایتالیا است، تیمی كه چهار بازیكن شاخص خود را در سفر به تهران همراه ندارد، اما لاجوردی پوشان ایتالیا را نباید دست كم گرفت.

به گزارش نما، تیم ملی والیبال ایتالیا بامداد امروز سه شنبه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شد تا خود را برای رویارویی با ملی پوشان ایران آماده کند.

فدراسیون والیبال ایتالیا اسامی 12 بازیکن این کشور را برای برگزاری دو مسابقه مقابل تیم ملی والیبال ایران اعلام کرد که لاجوردی پوشان چند بازیکن شاخص خود از جمله ایوان زایتسف، سیمون پارودی، سالواتور روسینی، امانوئل بیرالی (کاپیتان اول) و دیوید سایتا را همراه خود نخواهد داشت.

مائورو بروتو سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا برای دو مسابقه با ایران فیلیپو لانزا، گابریله ماروتی، توماس برتا، میشله بارانوویچ، متئو پیانو، جیلیو سابی، آندره کولاچی، آنتونیو کوارتا، لوئیجی رانداتزو، سیمونه آنزانی، آندره جیوانی و لوکا وتوری را در نظر گرفته است.

تیم ملی والیبال ایتالیا که در شش مسابقه نخست خود در لیگ جهانی به شش پیروزی متوالی دست یافت، در هفته چهارم لیگ جهانی در دو مسابقه خود مقابل لهستان شکست خورد و هیچ امتیاز کسب نکرد و با همان ترکیب به تهران آمد.

در گروه یک لیگ جهانی والیبال، ایتالیا به رغم دو شکست برابر لهستان در هفته چهارم، همچنان با 19 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم ملی والیبال لهستان نیز با هشت امتیاز جایگاه دوم را در اختیار دارد.

در این گروه تیم های ملی والیبال برزیل و ایران نیز به ترتیب با 8 و 7 امیتاز رتبه های سوم و چهارم را در اختیار دارند. البته تیم ملی والیبال ایران دو بازی کمتر از ایتالیا و برزیل دارد.

تیم ملی والیبال ایتالیا که در شش بازی نخست خود در لیگ امسال با اقتدار ظاهر شد، نگرانی از بابت صعود به مرحله نهایی ندارد زیرا عنوان میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی سال 2014 را به دست آورده است.

به نظر می رسد به همین دلیل فدراسیون والیبال ایتالیا تصمیم گرفته است که بازیکنان شاخص این تیم استراحت کنند و سایر بازیکنان برای ادامه مسابقات تلاش کنند. اما ایتالیا بعد از برزیل پرافتخارترین تیم لیگ جهانی والیبال است و حتی تیم دوم این کشور ضعیف محسوب نمی شود.

تیم ایتالیا با 8 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز در رده دوم پر افتخارترین تیم های لیگ جهانی والیبال قرار دارد و یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی در این دوره از رقابت ها نیز محسوب می شود.

** خوش خبر: ایتالیا بدون استرس بازی می کند

سرپرست تیم ملی والیبال در خصوص بازی تیم ایران با ایتالیا گفت: مهمترین ویژگی تیم ملی والیبال ایتالیا در این دوره از رقابت ها بازی بدون استرس است زیرا بازیکنان این تیم نگرانی از بابت صعود ندارند.

امیر خوش خبر تصریح کرد: همین موضوع باعث می شود بازیکنان این تیم بدون استرس فرامین کادر فنی را اجرا و بیشتر به ارائه کارهای تیمی و هماهنگ مشغول شوند. بنابر این ایتالیا در برابر حریفان خود راحت و روان بازی می کند.

وی با تاکید بر اینکه ایتالیا، در ورزش والیبال سابقه و تاریخچه کهنی دارد، افزود: ایتالیا، ایتالیا است و حتی تیم دوم این کشور نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

سرپرست تیم ملی والیبال افزود: بازیکنان ایران نیز در برابر هزاران تماشاگر علاقمند به میدان می روند که استرس خاص خود را دارد و باید به آنان کمک کنیم تا بازی خود را به نمایش بگذارند.

از سوی دیگر اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران که خود پرورش یافته باشگاه های ایتالیا است و در سری آ این کشور سرمربی است، با توانایی لاجوردی پوشان به خوبی آشنا است و به همین دلیل بعد از شکست سه بر دو ایران برابر برزیل، 36 ساعت به آنان استراحت کامل داد تا تیم ایران با ریکاوری به روزهای اوج خود بازگردد و امتیازهای حساس بازی با ایتالیا را به دست آورد.

سه تیم لهستان، برزیل و ایران برای صعود به مرحله نهایی نا امید نیستند زیرا ایران و لهستان هنوز 6 بازی دیگر دارند و برزیل در چهار بازی خود امید به صعود دارد. در حالی که اختلاف امتیازهای آنان بسیار ناچیز است.

۱۳۹۳/۳/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...