نسخه چاپی

گاف معاون‌اردوغان درمورد همكاری‌با داعش

معاون نخست‌وزیر تركیه با گافی كه در پاسخ به یك سوال داد، میزان همكاری آنكارا و داعش را برای همه روشن ساخت.

به گزارش نما، پایگاه خبری «المسلة» نوشت: «بولنت آرینچ» معاون «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه با اشتباهی که در پاسخ به یک سوال خبرنگاران مرتکب شد، میزان هماهنگی میان دولت ترکیه و داعش را فاش کرد.

وی طی یک کنفرانس خبری در شهر «بورصه» ترکیه در پاسخ به این سوال که اگر داعش ترکیه را نیز میدان جهاد خود اعلام کند، چه خواهد شد، به ویژه که برخی از اعضای آن اعلام کرده‌اند که استانبول مقصد بعدی آنهاست، گفت: بعید است که این سازمان چنین اقدامی کند و حتی اگر چنین چیزی بر زبان آورده شده باشد، معلوم نیست که چه کسی آن را گفته است. این سازمان ترکیه را هدف قرار نمی‌دهد.

وی در ادامه گفت: مقامات مسئول ترکیه به خوبی اهداف این سازمانها و زیرساختهای آن را تحلیل و بررسی می‌کنند و آنها هیچی تهدیدی برای ترکیه نیستند.

این اظهارات ارینچ در تاکید اظهارات «کمال قلیچدار اوغلو» است که در 16 ژوئن اعلام کرد که سلاح‌های در دست داعش از سوی اردوغان ارسال شده و بهتر است «احمد داوود اوغلو» وزیر خارجه او از پست خود استعفا کند.

یک سازمان امدادرسان ترکیه حلقه اتصال اردوغان و داعش

منابع دیپلماتیک و رسانه‌ای روز جمعه اعلام کردند که اردوغان از یک هیئت امدادرسان ترکیه به نام «IHH» برای برقراری تماس با داعش در عراق و سوریه سوء استفاده می‌کند و همین هیئت مسئول رساندن سلاح به عمق خاک عراق و سوریه است تا جایی که در آمریکا خواسته شده تا نام IHH در فهرست سازمانهای حامی تروریسم درج شود.

یک منبع آگاه دیپلماتیک عراقی مقیم اروپا که خواست نامش فاش نشود، گفت: رسانه‌های اروپایی به نقل از منابع اطلاعاتی از نقش این هیئت ترکی در رساندن تسلیحات به تروریست‌ها در سوریه و عراق تحت پوشش امدادرسانی خبر می‌دهند و گفته می‌شود که این هیئت حلقه اتصال اردوغان و داعش است.

۱۳۹۳/۳/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...