نسخه چاپی

كفاشیان:

تمام بازیكنان ایران مقابل آرژانتین، مسی بودند

عکس خبري -تمام بازيکنان ايران مقابل آرژانتين، مسي بودند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تمام بازیكنان ایران در جام جهانی و دیدار با آرژانتین برای خود یك پا مسی بودند.

به گزارش نما، علی کفاشیان در گفت و گو با فارس در خصوص مسائل مربوط به تیم ملی پاسخگوی سؤالات وی شد.

- از آخرین شرایط تیم ملی چه خبر؟

بعد از بازی به سرعت به سائوپائولو بازگشتیم، بازیکنان روز گذشته یک تمرین سبک را پشت سر گذاشتند. امروز نیز پس از تمرین راهی سالوادور می‌شویم تا چهارشنبه به مصاف بوسنی برویم. در مجموع شرایط خوب است و ملی‌پوشان با روحیه بالایی که دارند ما را امیدوار کرده‌اند تا بتوانیم از بازی سوم هم با سربلندی بیرون بیاییم.

- در خصوص بازی با آرژانتین چه نظری دارید؟ کی‌روش با نمایش زیبای تیم ملی مقابل حریف مطرح خود به خوبی توانست پاسخ انتقادات اخیر را بدهد.

مقابل آرژانتین بازی خوبی انجام دادیم و این بازی باعث شد تا فوتبال دنیا، فوتبال ایران را به عنوان یک فوتبال مطرح و صاحب سبک و صاحب نام بشناسد. ما نشان دادیم حتی می‌توانیم با تیم‌های بزرگ هم رقابت کنیم. ارائه چنین فوتبالی حاصل زحمات کی‌روش بود و ما هم از همان ابتدا تأیید کرده بودیم که کی‌روش مربی بسیار خوبی است. در حال حاضر هم ما تمایل داریم که با او مذاکره کرده و بتوانیم او را به عنوان سرمربی تیم ملی همچنان نگه داریم.

- مشکلات مالی که همواره از آنها صحبت می‌کردید چه می‌شود؟

باید مشکلات حل شود تا بتوانیم برای قرارداد جدید، پاسخ انتظارات این مربی را به نوعی بدهیم. این انتظارات می‌تواند از امکانات گرفته تا دستمزدی که باید آن را تا پیش از عقد قرارداد تمدید کنیم، باشد.

در هر صورت مشکلات این چنینی باعث شده تا با او به توافق نرسیم، در غیر این صورت کی‌روش مربی بسیار موفق و خوبی است و ما هم از کار او رضایت داریم، ضمن اینکه کی‌روش موفق شده است کلاس فوتبال ایران را تا حد زیادی بالا ببرد.

- با این حال کی‌روش بعد از بازی نیجریه صراحتاً اعلام کرد که کارش با فوتبال ایران تمام شده و این صحبت حتی بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

درست است که کی‌روش این صحبت را مطرح کرده اما او همچنان به ایران و بچه‌های تیم ملی علاقمند است و ملی پوشان نیز او را خیلی دوست دارند. اگر مشکلات مالی ما حل شود حاضریم با او مذاکره کنیم و او را نگه داریم.

- در یکی دو روز اخیر و بعد از بازی با آرژانتین در این خصوص بحثی از سوی مسئولان مطرح نشده است؟

فعلا خبری نبوده تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

- پس خود شما علاقه دارید که کی‌روش بماند؟

همین طور است. او مربی توانمندی است و تیم خوبی ساخته، ضمن اینکه کی‌روش به ایران عادت کرده و خودش هم دوست دارد بماند. بنابراین در صورتی که بتوانیم توقعات این مربی را برآورده کنیم، به طور حتم او خواهد ماند.

- با این حساب دیدار با بوسنی، دیدار خداحافظی کی‌روش از فوتبال ملی ایران نخواهد بود؟

خیر به هیچ وجه. با او مذاکره می‌کنیم. کی‌روش بعد از جام جهانی به ایران می‌آید و همچنان با او کار داریم.

- از اردوی تیم ملی در برزیل شنیده شد که مشکلات آل‌اشپورت با کی‌روش منجر به ناراحتی شما شده و حتی شایعه قهر شما با سرمربی تیم ملی نیز پیش آمد.

آل‌اشپورت و کی‌روش یک اختلاف خصوصی داشتند و من هم از این موضوع دلخور نیستم چون دلیلی برای دلخوری وجود ندارد. کی‌روش از لباس تیم ملی دفاع کرد و ال‌اشپورت هم از کیفیت لباس‌هایش دفاع کرد. در نهایت یک تفاهم بین آنها بوجود آمد. پس دلیلی برای دلخوری من وجود ندارد. کی‌روش حق داشت تا تیم ملی هم لباس خوب بپوشد.

- به بازی با آرژانتین برگردیم. واقعا حیف شد این دیدار را باختیم.

همین طور است. اما همین که خوب بازی کردیم، قابل قبول بود، ضمن اینکه آرژانتینی‌ها واقعا ناامید شده بودند. وقتی که در آن دقایق مسی گل زد، هواداران این تیم که در جایگاه بودند هم گریه کردند. به نظرم فوتبال جهان بعد از بازی با آرژانتین و نیجریه یک حساب دیگری روی فوتبال ایران باز کرد و این موضوع برای فوتبال ایران ارزشمند است.

فوتبال ایران دیگر جایگاهش بالا رفته و تیم‌های بزرگ دنیا حاضر هستند تا با ما بازی کنند، چون کلاس فوتبال ایران دیگر بالا رفته است. برد و باخت هم مهم است اما به نظرم شکست مقابل آرژانتین خیلی تأثیری در بالا رفتن کلاس کاری فوتبال ایران در جهان نداشت.

- گل دقیقه پایانی مسی، حسرت ایرانی‌ها را بیشتر کرد.

به نظرم کار بچه‌ها خیلی ارزشمند بود. ما یک تیم خوب داشتیم. ما مثل آرژانتین فقط یک بازیکن خوب مثل مسی نداشتیم و به نظر من تمام بازیکنان ایران در جام جهانی و دیدار با آرژانتین برای خود یک پا مسی بودند.





- از قبل فکر می کردید این طور بازی کنیم؟

انتظار داشتم خوب بازی کنیم و این امکان را می‌دادیم اما واقعا تغییر زیادی را در تیم ملی مشاهده کرده و کار بزرگی از ملی‌پوشان دیدم، البته بعد از بازی با نیجریه به تیم ملی امیدوار شده بودیم.

- بعد از گل مسی چه احساسی داشتید؟

طبیعتا ناراحت شدم، اما من بیشتر از بازی خوب بازیکنان تیم ملی خوشحال بودم. ما در ورزشگاهی بازی کردیم که تمام ورزشگاه آرژانتینی بودند اما با نمایشی که تیم ملی ارائه کرد، تمام ورزشگاه پس از بازی، یکپارچه تیم ملی را تشویق می‌کردند. سر دادن شعار ایران در چنین فضایی برای من بیشتر از هر چیزی لذت بخش بود.

- البته بیشتر به ناداوری باختیم تا مسی و آرژانتین.

دنیا فوتبال ما را دید و همه طرفداران فوتبال دیدند که چگونه یک داور، حق فوتبال ایران را خورد. ما پرافتخار بازی کردیم و این برای ما ارزشمند است. برخی وقت‌ها ارزش یک باخت از یک پیروزی کمتر نیست. شکست از آرژانتین هم از آن دسته باخت‌ها بود، اما حق ما در این دیدار خورده شد.

داور در این دیدار اشتباه کرد، البته نمی‌توان گفت این اشتباهات عمدی بود چراکه داور هم انسان است و انسان هم اشتباه می‌کند.

- به فیفا هم اعتراض کردید؟

همین طور است. در شب بازی هم تمام شبکه‌های تلویزیونی برزیل صحنه‌های این دیدار را نشان می‌داد که کارشناسان داوری همه اعتقاد داشتند، خطا روی دژاگه پنالتی بود و پنالتی حق ایران بود که گرفته نشد و تفسیرهای مختلفی در شبکه‌های مختلف برزیل در این خصوص صورت گرفت، حتی فردوسی‌پور برزیل هم اعتقاد داشت باید داور یک پنالتی به سود ایران می‌گرفت.

- اعتراض کتبی هم به فیفا کرده‌اید؟

ما اعتراضمان را کرده‌ایم، البته نتیجه دیگر تغییر نمی‌کند اما وظیفه داشتیم این کار را انجام دهیم، البته ناظران بازی هم گزارش خود را به طور حتم ارائه کرده‌اند.

- داوری بازی بوسنی و نیجریه هم مورددار بود.

درست است. یک نیمه از این دیدار را دیدم و به نظرم داوران در این دیدار هم اشتباه کردند.

- اخبار مربوط به تبانی احتمالی در دیدار نیجریه و آرژانتین را شنیده‌اید؟

بعید می‌دانم بین دو تیم تبانی شود، چراکه انگیزه‌ای برای انجام تبانی بین دو کشور وجود ندارد. به نظرم اصلا این بحث مطرح نیست و آرژانتین برای اینکه حیثیت خودش را مقابل طرفدارانش نشان دهد 100 درصد به دنبال برد است.

- می‌توانیم از گروهمان صعود کنیم؟

ان شاالله. دعا می‌کنیم و توکلمان به خداست.

- وزیر ورزش گفته بود به بازیکنان تیم ملی پاداش برد بدهید.

در این مورد چیزی نشنیده‌ام و باید این صحبت را پیگیری کنم.

- ‌پاداش ویژه‌ای در کار است؟

فعلا که خیر حالا تا ببینیم بازی با بوسنی چه می‌شود. فعلا پاداش خاصی نداریم.

- سوال آخر. قرار بود در دیدار با آرژانتین از مسی دلجویی شود، این کار انجام شد؟

مسی جلوی ایران بازی کرد و ایران را خیلی خوب شناخت. امیدوارم دیگر حرف الکی نزنند تا کار به دلجویی نکشد! (با خنده)

۱۳۹۳/۴/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...