نسخه چاپی

ایرلاین ها اجازه حذف مسیر كم‌تردد را ندارند

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: به ایرلاین‌ها ابلاغ شده در متنوع‌سازی نرخ‌ها نباید از مسیرهای قبلی خارج شده و مسیر‌های پروازی سابق را حذف كنند بنابراین نگرانی حذف مسیر‌های كم‌تردد و پرواز استان‌‌های محروم وجود ندارد.

به گزارش نما، محمد خداکرمی در گفت‌وگو با فارس، در تشریح جزئیات آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در مسیر‌های پروازی کم‌ تردد داخلی و پرواز به استان‌های کمتر بهره‌مند‌، بیان کرد: درباره مسیرهایی که تقاضای کمتری برای آنها وجود دارد ‌(کم‌تردد) و مسیر هوایی استان‌های محروم، به شرکت‌های هواپیمایی الزام کرده‌ایم، در راستای آرامش و ثبات بازار طبق مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری در مورد متنوع‌سازی قیمت‌ها عمل کنند.

وی تأکید کرد: به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده است، نباید از مسیرهای قبلی خود خارج شوند، آنها اجازه ندارند مسیر‌های پروازی سابق خود را حذف کنند و در هر مسیری که تردد می‌کردند، پرواز در آنها ادامه دارد؛ ‌بنابراین این نگرانی وجود ندارد که شرکتی در مسیر کم‌تقاضا، پرواز خود را لغو کند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: قطعاً اگر شرکت‌های هواپیمایی نسبت به خرید و یا اجاره هواپیما اقدام کنند، اجازه افزودن مسیرهای خود را با افزایش هواپیماهای خود دارند و می‌توانند وارد بازارهای جدید شوند؛‌ شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند مسیر جدید را تعریف کنند، اما امکان حذف مسیر را ندارند.

خداکرمی یادآور شد: البته نرخ‌های این مسیرهای جدید هم تابعی از دیگر مسیرها است و شرکت‌ها می‌توانند نرخ‌های جدید تعیین کنند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره تأمین مابه‌التفاوت نرخ واقعی با نرخ‌های کنونیِ پرواز در مسیرهای کم‌تردد، توضیح داد: در برخی از استان‌ها ممکن است شرکت‌های هواپیمایی از کمک‌های مالی مقامات محلی استفاده کنند تا زیان آنها جبران شود.

وی اضافه کرد: البته برخی ‌ایرلاین‌ها اعلام می‌کنند در صورتی که 65 تا 70 درصد ضریب اشغال صندلی آنها تضمین شود، در آن مسیر‌ها (نقاط کمتر بهره‌مند) پرواز برقرار می‌کنند.

خداکرمی تأکید کرد: به هر حال با توجه به الزامی که شرکت‌ها مبنی بر عدم خروج از مسیرهای قبلی دارند، نگرانی بابت حذف مسیرهای کم‌تردد در متنوع‌سازی نرخ‌ها وجود ندارد و بقیه موارد در شمار توافقات شرکت‌های هواپیمایی با مقامات استانی است.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: موضوع مهم و اصلی این بود که ‌پرواز به مناطق کم‌تقاضا و نقاط محروم پس از متنوع‌سازی نرخ‌ها بلیت هواپیما حذف نشود که این مورد با مصوبات سازمان هواپیمایی کشوری رفع شد و پرواز‌ها همچنان برقرار است.

وی گفت: البته اگر ایرلاین مایل نباشد، در طرح متنوع‌سازی نرخ‌ها شرکت کنند، مانعی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری وجود ندارد و شرکت می‌تـواند با همان قیمت‌های قبلی پرواز کند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف مراتب را به واحد رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری با شماره تلفن‌های‌ 61022355 و 66048007 در میان بگذارند.

‌به گزارش فارس طبق ادعای قبلی دولت، با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، پرواز‌‌های نقاط محروم و شهرهای کوچک قطع نمی‌شود و ‌نرخ بلیت در این پرواز‌ها نیز تفاوت چندانی ندارد ضمن آنکه دولت قبلاً برنامه‌ریزی کرده بود این مابه‌التفاوت نرخ‌ها آزاد با نرخ‌های فعلی در مسیر‌های محروم، توسط استانداری‌های آن استان‌ها تأمین شود.

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...