نسخه چاپی

نفت ایران جایگزین نفت عربستان

مقامات شركت پالایشی چینی اعلام كردند كه این تغییر بازار به دلیل ارائه نفت با بهای مناسب تر و همچنین كاهش تحریم ها علیه ایران بوده است.

به گزارش نما به نقل از رویترز؛ پالایشگاه سینوپک چین از نوامبر گذشته (آبان – آذر)، نفت ایران را جایگزین نفت عربستان با ای.پی.آی مشابه کرده است. مقامات شرکت پالایشی چینی اعلام کردند که این تغییر بازار به دلیل ارائه نفت با بهای مناسب تر و همچنین کاهش تحریم ها علیه ایران بوده است.

واردات نفت چین از ایران در ماه می (اردیبهشت – خرداد) نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۶ درصدی داشت و این مقدار دومین رکود خرید نفت این کشور از ایران به شمار می رود. خرید نفت خام ایران از سوی چین در ماه می، ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن افزایش داشت و در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۴ میلادی، این مقدار ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران، از اواخر سال ۲۰۱۳ همزمان با کاهش فشار تحریم ها علیه ایران، خرید خود را افزایش داده است.

این افزایش مقدار خرید همچنین به دلیل خرید یک شرکت مستقل پتروشیمی در جنوب شرق چین است که نفت خام فوق سبک را از پروژه گازی پارس جنوبی خریداری کرده است. چین، میعانات گازی را به عنوان نفت خام می شناسد.

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...