نسخه چاپی

نتانیاهو از استقلال كردها حمایت كرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام كرد كه از تشكیل "كشور مستقل كرد در عراق" حمایت می‌كند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، شبکه خبری روسیا الیوم نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در همایشی در دانشگاه تل آویو مدعی شد: فروپاشی‌ای در عراق و دیگر مناطق خاورمیانه رخ داده است که در آن‌ها درگیری‌های میان اهل تسنن و تشیع در جریان است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: ما باید از آرمان‌های کردها برای دست یابی به استقلال حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: کردها مردمی مبارز هستند که پایبندی سیاسی و میانه‌روی سیاسی خود را ثابت کرده‌اند و شایسته استقلال سیاسی هستند.

پیشتر صادق اللبان، از نمایندگان ائتلاف "دولت قانون" عراق از کردها خواست تا ماهیت رابطه خود با رژیم صهیونیستی را فاش سازند.

وی هشدار داد: حمایت مسوولان اسرائیلی از کردها نشان می‌دهد که کردها به سمت دشمنان عراق و دشمنان امت اسلامی و عربی سوق پیدا می‌کنند. اسرائیل در راستای منافع شخصی خود عمل می‌کند و در تلاش است تا کشورهای عربی را تقسیم کرده و آن‌ها را به کشورهای کوچکی تبدیل کند که این مساله به تضعیف جهان عرب می‌انجامد و به طرح‌های اسرائیل جامه عمل می‌پوشاند.

اخیرا آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز تشکیل دولت کرد را تایید کرده بود.

از سوی دیگر، نتانیاهو در مصاحبه با شبکه فرانس 24 در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال کمک تل آویو به امان در صورت حمله داعش به اردن گفت: اردن قادر است از خود در صورت حمله داعش به این کشور دفاع کند.

وی عنوان داشت: باید تمام جامعه بین الملل از اردن حمایت کند، اردن یک کشور عربی دارای ثبات و مدرن است و در صلح با اسرائیل و سایر جهان به سر می‌برد، ارتش اردن قدرتمند است و اردن قوی‌تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم، من پیش بینی می‌کنم که اردن قادر به دفاع از خود باشد.

۱۳۹۳/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...