نسخه چاپی

علت ناباروری در زنان

با توجه به شیوع سردی مزاج در زنان نازا و شیوع سوء مزاج بارد رطب در رحم زنان نازا، وجود این علائم در زنان، می‏ تواند پیش‏بینی كننده نازایی باشد. همچنین با كاربرد اقدامات پیشگیری كننده و درمانی این سوء مزاج، مبتنی بر متون طب سنتی می‏‌توان با نگرشی جدید به درمان زوجین نازا پرداخت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در پژوهش صورت گرفته، شایع‌ترین سوء مزاج رحم در زنان نازا در بین سوء مزاج‌های مفرد، سوء مزاج بارد و سوء مزاج رطب بوده و این شاخص در بین سوء مزاج‏های مرکب، بارد رطب بود؛ همچنین ارتباط معنا‏داری بین مزاج شخص و مزاج رحم به دست آمد.

با توجه به اهمیت رحم در لانه‌گزینی جنین و افزایش قدرت باروری، به نظر می‌رسد دست‏یابی به روش‏های عینی برای ارزیابی وضعیت سلامت رحم می‌‏تواند در بالا بردن موفقیت روش‌های درمانی نقش بسزایی داشته باشد، لذا این پژوهش با هدف بررسی وضعیت و تعیین ارتباط بین مزاج شخص و رحم در زنان نابارور مراجعه کننده به درمانگاه ناباروری بیمارستان ولیعصر(عج) انجام شد.

این مطالعه به شکل توصیفی- تحلیلی (مقطعی) در درمانگاه طب سنتی بیمارستان امام خمینی(ره) با همکاری درمانگاه ناباروری بیمارستان ولیعصر(عج) انجام شد.

اطلاعات افراد از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت و مزاج فرد و مزاج رحم 54 زن نازا تعیین شد. فراوانی سوء مزاج‏‌های رحمی و ارتباط بین مزاج و مزاج رحم نیز به دست آمد.

تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم ‏افزار و فراوانی متغیرهای کمی با میانگین و انحراف معیار و فراوانی متغیرهای کیفی با تعداد و درصد بیان شد.

نتایج این تحقیقات در هفدهمین شماره مجله زنان مامایی و نازایی ایران منتشر شده است.

۱۳۹۳/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...