نسخه چاپی

روش حرفه ای برای سرقت به پرایدها

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارقی خبر داد كه پس از فروش خودرو آنرا به سرقت می‌برد.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دستگیری سارق پراید 500میلیون تومانی گفت: شیوه‌های متقلبانه‌ای که این فرد مرتکب می‌شد بیشتر از این که به سرقت نزدیک باشد به کلاهبرداری نزدیک است.

وی در خصوص نحوه کلاهبرداری این فرد گفت: فرد مذکور با قصد فروش خودروی خود در خیابان های پرسه می‌زده و کسانی که خواستار خرید خودرو بودند با پرسیدن قیمت آن نسبت به خرید ترغیب می‌شدند چرا که قیمتی که به خریدار اعلام می‌کرده است زیر قیمت واقعی خودرو بوده است.

سرهنگ محمدیان افزود:‌ در مراحل بعدی فرد کلاهبردار اقدامات متقلبانه‌ی دیگر مرتکب می‌شد بعنوان مثال خود را به شاغل بودن در ادارات مختلف منتصب می‌کرد و برای جذب اطمینان خریدار بدون وجود هیچ ارتباطی با ادارات به همراه خریدار جلوی درب ادارات حاضر می‌شد و به تنهایی به داخل اداره می‌رفت و پس از مدتی بازمی‌گشت.

رئیس پلیس آگاهی تهران در ادامه افزود: در مرحله بعد به هنگام خرید فرد متقلب اعلام می‌کرد که از آن‌جا که بابت این خودرو بدهکار هستم، نمی‌توانم برای آزادی سند اقدامی انجام دهم. بدین صورت مبلغ نقد را از خریدار دریافت می‌کرد و به داخل خودرو می‌گذاشت و در حالی که خریدار پشت فرمان خودرو بود به همراه یکی دیگر در داخل محضر پیاده و برای انتقال سند وارد دفتر می‌شدند در این زمان فرد متقلب به بهانه‌ای در محل دفتر خارج می‌شد و با سوئیچ دیگر که در اختیار داشت، خودرو را به حرکت درآورده و از محل متواری می‌شد.

محمدیان در خصوص تعداد شکایت‌هایی که تا این لحظه در این زمینه دریافت شده است تصریح کرد: تاکنون 32نفر شکایت کرده‌اند که البته مبلغ مورد ادعای شکایت نیز 500میلیون تومان است.

رئیس پلس آگاهی تهران در خصوص هویت این فرد گفت: وی هویت اصلی خود را به خریداران اشتباه اعلام می‌کرده و همچنین شماره خودرو را نیز گاهی تغییر می‌داده و از آن جا که خریدارن نیز معمولآ به شماره خودرو توجه نمی‌کردند و قبل از این که مدارک را برای انجام کارهای ثبت و انتقال سند تحویل دهند، فرد متقلب با مدارک خود از محل محضر خارج می‌شد لذا در حال حاضر کمتر کسی است که از هویت واقعی این فرد اطلاع داشته باشد.

محمدیان همچنی بیان داشت: محدوده فعالیت این کلاهبردار در غرب و جنوب غرب تهران از شهرهای حاشیه ای که عمومأ مردم کمتر برای رفتن به بنگاه برای عقد قرارداد و یا مراجعه مستقیم برای خرید پلاک دارند، بوده است.

وی در توصیه‌ای به شهروندان گفت: کلاهبرداران از هر فرصتی برای کلاهبرداری سو استفاده می‌کنند، و در مواردی ممکن است خود را وابسته به هر سازمانی معرفی کنند. ولی این مردم هستند که باید توجه ویژه ای داشته باشند و در چهارسو کار خود را انجام دهند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان با اشاره به این که این فرد دارای 8 فقره سابقه کیفری است، اما باز هم اقدامات مجرمانه خود ادامه داده است، خاطرنشان کرد: کسانی که بدین شکل مورد کلاهبرداری واقع شده اند می‌توانند با مراجعه به پایگاه دوم پلیس اگاهی در خبایان زنجان واقع در غرب تهران نسبت به طرح شکایت اقدام نمایند.

۱۳۹۳/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...