نسخه چاپی

ترس بغدادی ها از داعش ریخت

عکس خبري -ترس  بغدادي ها از داعش ريخت

پس از گذشت چند هفته از آغاز بحران داعش در عراق، ترس اهالی بغداد ریخته است و آنها در حال بازگشت به زندگی عادی هستند.

به گزارش نما به نقل از عصر ایران: پس از گذشت چند هفته از آغاز بحران داعش در عراق، ترس اهالی بغداد ریخته است و آنها در حال بازگشت به زندگی عادی هستند.

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی از بغداد، به حال و هوای این شهر پرداخت. در این گزارش آمده است:

پس از یک هفته از آغاز ماه رمضان و با گذشت روزهای ترس و نگرانی از ورود داعش به بغداد، زندگی طبیعی، کم کم در حال بازگشت به پایتخت عراق است؛ شرایطی که باعث شد اهالی بغداد در خانه های خود باقی بمانند و مغازه ها تعطیل شوند.

همراه با ازسرگیری زندگی طبیعی در بغداد، شلوغی خیابان ها نیز در میان تدابیر شدید امنیتی برگشته است.

ترس اهالی بغداد از داعش ریخت

هم اکنون، هر ناظری در بغداد متوجه می شود اهالی بغداد شوک سقوط چند ساعته شهرهای بزرگ مانند موصل و تکریت به دست داعش را پشت سر گذاشته اند.

منطقه کراده در مرکز بغداد را می توان به عنوان شاخص بازگشت زندگی عادی به پایتخت دانست. کسی که امروز در بازارها و خیابان های منطقه کراده قدم بزند نمی تواند قبول کند که این همان منطقه دو هفته پیش است. در آن زمان، ترس باعث شد مغازه داران پس از غروب آفتاب، مغازه ها و فروشگاه ها را تعطیل کنند. علاوه بر این دیگر خبری از دست فروشان نبود.

اما هم اکنون حتی در منطقه بالاشهر المنصور هم مراکز خرید دوباره میزبان شمار زیادی از مشتریان و مردم است.

ترس اهالی بغداد از داعش ریخت

قهوه خانه ها دیگر مکان هایی هستند که مشتریان خود را برای پیگیری و تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال برزیل بازیافته اند. آن کس که در این قهوه خانه ها صندلی را برای تماشای جام جهانی پیدا کند خوش شانس خواهد بود.

مالک یکی از فروشگاه ها در مرکز بغداد می گوید: حرکت و جنب و جوش مشتریان بعد از افطار، افزایش می یابد.

یکی از مشتریان هم گفت: از نشستن در خانه و شنیدن اخبار و منتظر آینده نامعلوم بودن، خسته شدیم. او ادامه داد: من به همراه جمعی از دوستانم تصمیم گرفتیم دیوار ترس را بشکنیم و به زندگی طبیعی مان بپردازیم.

مشتری دیگری هم با به چالش کشیدن داعش می گوید: آنها نمی توانند در بغداد هم آنچه را که در موصل انجام دادند انجام دهند. همه آنچه را که می توانند انجام بدهند این است که اینجا یا آنجا خودروی بمب گذاری شده ای را منفجر کنند.

بازگشت رستوران ها

به رغم اینکه بغدادی ها ترجیح می دهند در منازل خود افطار کنند و بعد از آن برای تفریح، دیدار دوستان و فامیل و خرید به خارج از خانه بروند اما رستوران ها دیگر مکان هایی است که به هنگام افطار، پر می شود از روزه داران.

مدیر رستوران "لاذقیه" در بغداد درباره ترس مشتریانش در هفته های اخیر گفت: ترس و رعب بر همه سیطره پیدا کرد. مجبور شدم رستوران خود را به دلیل ترس و مسائل امنیتی تعطیل کنم. در برخی از روزها تعداد مشتریانم به صفر می رسید.

وی ادامه داد: امروز وضعیت کاملا تغییر کرد. سفارش خرید مشتریان روز به روز بیشتر می شود و کارگران تلاش می کنند به هنگام افطار، پاسخگوی مشتریان داخل رستوران و سفارش های خارجی باشند.

مقررات منع رفت و آمد شبانه که از هنگام آغاز بحران داعش، در بغداد اعمال می شد در حال کم شدن است. هم اکنون از ساعت 12 شب تا 6 صبح مقررات منع رفت و آمد اعمال می شود اما از سختگیری ها در ایست بازرسی های شبانه کاسته شده و به مردم اجازه داده می شود زمان بیشتری را در خیابان ها باشند.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...