نسخه چاپی

داعش نشریه هم منتشر كرد

گروه تروریستی داعش اولین مجله اینترنتی و كاغذی خود را با نام 'دابق' و به دو زبان عربی وانگلیسی منتشر كرد.

به گزارش نما، داعش اولین نشریه خود به دو زبان عربی وانگلیسی و در دو نسخه اینترنتی و کاغذی را بدون اینکه محل چاپ آن را اعلام کنند منتشر کرد، نسخه اینترنتی این نشریه برای مخاطبان خاص ارسال شده و نسخه کاغذی نیز در برخی مناطق سوریه و عراق منتشر شده است.

این نشریه در 50 صفحه است که نسخه اینترنتی آن به زبان انگلیسی و با کیفیتی حرفه‌ای تهیه شده است. این نشریه در نگارش و تدوین از دیگر نشریه‌های هم سنخ خود متمایز است و سطح آن از نشریه‌های وابسته به مخالفان سوری بالاتر است.

وجه تسمیه این نشریه یعنی واژه "دابق" به منطقه «مرج دابق» در شمال استان حلب سوریه برمی‌گردد و اشاره‌ای تاریخی دارد به جنگ مرج دابق در زمان عثمانی‌ها که در آن سپاه عثمانی به رهبری سلطان سلیم اول توانست نیروهای ممالیک را شکست دهد و عثمانی‌ها پس از آن توانستند سوریه و سایر کشورهای عربی را به مدت چهار قرن تحت تصرف خود درآورد.

بر روی جلد اولین شماره از این مجله به زبان انگلیسی جمله "بازگشت خلافت" نوشته شده که هدف از این کار انتشار افکار این گروه درباره حکومت داری و خلافت اسلامی است. این نشریه بیشتر از آنکه داخلی باشد یک نشریه جهانی است که هدف آن ترویج بین المللی افکار گروه مذکور است.

ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش هفته گذشته تشکیل "دولت خلافت" را در عراق و سوریه اعلام کرد و همچنین خبر بیعت مجلس شورای داعش با ابوبکر بغدادی، رهبر این گروه تروریستی از طریق یک فایل صوتی منتشر شد.

عدنانی، همچنین از دیگر گروه‌های اسلامی در سراسر جهان خواست تا با "داعش" بیعت کنند.

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...