نسخه چاپی

سایتهای همسریابی فاقد مجوز هستند

رئیس مركز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: فعالیت سایتهای همسریابی غیر قانونی بوده و این مراكز فاقد مجوز هستند.

به گزارش نما به نقل از مهر، سرهنگ علي نيک نفس با اشاره به اينکه سايتهاي همسر يابي با عنوان سايتهاي ازدواج دايم و يا موقت اقدام به عضوگيري و جمع آوري اطلاعات شخصي افراد کرده و آنها را بدون اجازه فرد در اختيار ديگران قرار مي دهند، اظهار داشت: برخي از اين سايت ها از اين اطلاعات با اهداف تجاري و تبليغاتي نيز استفاده مي کنند که منجر به بروز جرم و آسيب هاي اجتماعي و فردي مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه يکي از عوامل مهم و تاثيرگذار در زندگي افراد بخصوص جوانان، نوع ارتباطات و ميزان آن است، ادامه داد:در دنياي امروزي ارتباطاتي که به سرعت به سمت مجازي و اينترنتي شدن مانند شبکه هاي اجتماعي، تالارهاي گفتگو، سايت هاي همسر يابي، دوست يابي، ارتباطات مخابراتي تصويري از طريق اپراتورهاي نسل سوم، اپليکيشن هاي ارتباط تصويري و.... حرکت مي کنند، عموماً در اثر کنجکاوي، کمبود محبت، جذاب بودن اين فضا و تمايل به استفاده از فناوري هاي روز به وجود مي آيند و مي توانند زمينه ساز بروز مسائل و مشکلات اجتماعي، ضعف بنيان خانواده ها، ناهنجاري هاي اجتماعي و ديگر مسائل مرتبط شوند.

نيک نفس با طرح اين سوال كه روابطي که در فضاهاي مجازي مانند چت روم ها، شبکه هاي اجتماعي و سايت هاي همسر يابي وجود دارد و به ازدواج ختم مي شود تا چه ميزان مي تواند بنيان هاي يک ارتباط درست و زمينه هاي تشکيل يک زندگي استوار را بنا کند؟گفت: به گفته کارشناسان اجتماعي اين گونه ارتباطات نقش قابل توجهي در ازدواج افراد نداشته و ناکارامدي اين سايتها ثابت شده است و به بنيان خانواده آسيب جدي وارد مي کند.

به گفته وی، با نگاهي به صفحات حوادث روزنامه ها مي توان به آسيبهاي اينگونه ازدواجها پي برد اعتقاد ما اين است که براي يک ازدواج موفق بايد به مراکز قانوني و مشاوره ها مراجعه کرد و حضور سه رکن اصلي دختر و پسر، مشاور و پدر و مادر براي يک ازدواج موفق الزامي است.

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري پليس فتا ناجا خاطرنشان کرد: سايتهاي همسريابي از حسن اعتماد بيش از حد مردم سوءاستفاده کرده و کلاهبرداري هايي را رقم مي زنند، سوءاستفاده از عکس ها و اطلاعات شخصي افراد يکي از اين موارد است؛ کاربران دقت کنند بعد از پخش شدن عکسهاي شخصي خود در ميان کاربران چنين سايت هايي ديگر مالک آن نيستند.

وي با ابراز تأسف از اينکه اين سايتها در ابتدا با هدف کلاهبرداري طراحي مي شوند و طراحان آن نيز با توجه به دسترسي به اطلاعات کاربران به راحتي مي توانند از اطلاعات آنان سوء استفاده کنند، گفت: صاحبان اين صفحات مجازي بدون اجازه ثبت کنندگان عکس ها و اطلاعات آنان را در اختيار افراد ديگر قرار دهند و همين امر موجب بروز اخاذي و کلاهبرداري مي شود.

رئيس مرکز تشخيص و پيشگيري پليس فتا، سايتهاي فعال در زمينه همسريابي را فاقد مجوز دانست و گفت: عمدتا اين صفحات، محيطي مناسب براي سوءاستفاده هاي مختلف از افراد است.

وي افزود: با توجه به اينکه مديران سايت­ها به تمامي اطلاعات وارد شده توسط کاربر اعم از نام و نام خانوادگي، کد ملي، آدرس، شماره تماس و... افراد دسترسي دارند، مي توانند دست به سوءاستفاده هاي مختلف، کلاهبرداري و اخاذي کنند.

نيک نفس به اشاره به اينکه اين سايت­ها مي­توانند اطلاعات وارده را در اختيار افراد غير مجاز قرار دهند، گفت: پليس فضاي مجازي از هموطنان درخواست مي کند تا در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند تا ماموران بتوانند سريعا با کلاهبرداران و ناامن کنندگان فضاي مجازي برخوردهاي لازم را داشته باشند.

۱۳۹۳/۴/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...