نسخه چاپی

بیش از ۷۰ درصد صهیونیست‌های اطراف غزه فرار كرده‌اند

رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند كه بیش از ۷۰ درصد ساكنان كیبوتس های واقع در اطراف نوار مرزی غزه از ترس واكنش مقاومت به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، فرار كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سایت اسرائیلی «واللا» گزارش داد که بیش از 70 درصد صهیونیست های ساکن اطراف غزه فرار کرده اند و این نگرانی وجود دارد که دیگر به محل زندگی خود بازنگردند.
در این باره «ایلان ریغف» مدیر کیبوتس «کرم شالوم» گفت که بیش از 70 درصد ساکنان کیبوتس های اطراف غزه خانه های خود را ترک کرده و به مناطق شمال و مرکزی فرار کرده اند.
وی افزود که علت فرار ساکنان این کیبوتس ها، شلیک موشک ها و خمپاره از نوار غزه و مهم تر از آن ترس از نفوذ مبارزان فلسطینی به کیبوتس ها از طریق تونل ها است.
از سوی دیگر «حاییم یلین» رئیس شورای منطقه ای اشکول اظهار داشت که از زمان جنگ غزه در پایان سال 2008 و اوایل سال 2009 حدود چهار هزار ساکن جدید به شورای منطقه ای پیوستند اما اکنون این ترس وجود دارد که ساکنان جدید هرگز بازنگردند و ساکنان قدیمی نیز در این مکان باقی نمانند.
به گفته وی سطح ایمنی تا حد زیادی پایین آمده و تمامی آنچه که در طول سالها بنا کرده ایم، فرو خواهد ریخت و نگرانی از عدم بر طرف شدن تهدید تونل ها وجود دارد و اینکه دیگر جوانان و خانواده های جدید به این منطقه نیایند و منطقه فلج شود.
بر اساس این گزارش، تعدادی از خانواده های این منطقه به فکر انتقال محل سکونت خود به مناطق دیگر در جنوب و به دور از منطقه نوار مرزی هستند و در همین راستا یکی از ساکنان این کیبوتس گفت: با وجود اینکه این کیبوتس مکان زیبایی برای سکونت است اما ترس از رسیدن افراد خرابکار به منزل من باعث می شود که به فکر نقل و انتقال از این مکان باشم.
این در حالی است که منابع پزشکی در فلسطین اعلام کردند حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، بامداد امروز به شهادت دست‌کم 23 فلسطینی منجر شده است و در پی آن ده‌ها تن دیگر نیز مجروح شده‌اند.
دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در صفحه کاربری خود در «فیس بوک» شمار شهدای فلسطینی را 718 نفر و مجروحان را 4563 نفر اعلام کرد.

۱۳۹۳/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...