نسخه چاپی

اربابی خبر داد

آزادی 559 زندانی جرائم غیر‌عمد از سال 84 تاكنون

مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌جنوبی گفت: از سال 84 تاكنون تعداد 559 زندانی جرائم غیر‌عمد توسط ستاد دیه استان آزاد شده‌اند كه مجموع پرونده‌های رسیدگی شده این ستاد طی این مدت مبلغ 241 میلیارد و 940 میلیون ریال بوده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محمد‌علی اربابی" مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌جنوبی در جشن آزادسازی 89 زندانی جرائم غیر‌عمد خراسان‌جنوبی که با حضور معاون مدیرعامل ستاد دیه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، مدیرعامل ستاد دیه استان و جمعی از خیرین برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته 68 زندانی استان با همکاری ستاد دیه آزاد شدند.

اربابی مجموع بدهی این افراد را 85 میلیارد و 755 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان 73 میلیارد ریال با گذشت شاکیان بخشوده شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ 900 میلیون ریال نیز با کمک شرکت‌های بیمه پرداخت شده، تصریح کرد: ستاد دیه کشور نیز برای آزادی این زندانیان 4 میلیارد و 208 میلیون ریال کمک کرده است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌جنوبی اضافه کرد: همچنین برای پرداخت بدهی این زندانیان 940 میلیون ریال توسط بانک ملت، 2 میلیارد و 613 میلیون ریال توسط بانک تجارت و 300 میلیون ریال نیز توسط بانک رفاه به ستاد دیه کمک شده است.

اربابی با بیان اینکه از سال 84 تاکنون تعداد 559 زندانی جرائم غیر‌عمد توسط ستاد دیه استان آزاد شده‌اند، متذکر شد: مجموع پرونده‌های رسیدگی شده این ستاد طی این مدت مبلغ 241 میلیارد و 940 میلیون ریال بوده است.

وی از آزادی 13 زندانی جرائم غیر‌عمد استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: مجموع بدهی این افراد 9 میلیارد و 781 میلیون ریال بوده که با همکاری ستاد دیه پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این مبلغ 6 میلیارد و 979 میلیون ریال با رضایت شکات بخشوده شده است، بیان کرد: یک‌میلیارد و 190 میلیون ریال نیز از طریق وام تجارت و 845 میلیون ریال نیز به صورت کمک بلاعوض به این زندانیان پرداخت شده و مبلغ 767 میلیون ریال هم آورده خود مددجو بوده است.

اربابی تعداد زندانیان جرائم غیر‌عمد استان را 89 نفر اعلام کرد و افزود: برای آزادی این زندانیان به 58 میلیارد و 153 میلیون و 806 هزار ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 نفر به دلیل عدم پرداخت دیه در زندان به سر می‌بردند، اضافه کرد: مجموع بدهی این افراد 9 میلیارد و 219 میلیون ریال است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان‌جنوبی تعداد زندانیان دارای بدهی مالی استان را 46 نفر برشمرد و گفت: برای آزادی این زندانیان 31 میلیارد و 444 میلیون ریال نیاز است.

اربابی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت تعداد 25 نفر به دلیل عدم توانایی پرداخت مهریه راهی زندان شدند که مجموع بدهی این افراد 17 میلیارد و 490 میلیون ریال است.

گفتنی است در این جشن 9 نفر از زندانیان جرائم غیر‌عمد استان با همکاری ستاد دیه و کمک خیران آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

۱۳۹۳/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...