نسخه چاپی

وزیر خارجه تركیه: اسرائیل آتش‌بس بلندمدت را نپذیرفت

عکس خبري -وزير خارجه ترکيه: اسرائيل آتش‌بس بلندمدت را نپذيرفت

وزیر خارجه تركیه با بیان اینكه رژیم صهیونیستی با آتش‌بس بلندمدت در نوار غزه مخالفت كرد، گفت: ما همچنان به تلاش‌های خود برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس دائم ادامه می‌دهیم.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری بوابة الاهرام، احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در نشست وزرای خارجه برخی از کشورها که با محوریت اوضاع غزه در پاریس برگزار شد، اظهار داشت: دولت اسرائیل با آتش‌بس طولانی مدت در نوار غزه که در مذاکرات نشست پاریس مطرح شد، مخالفت کرد.

وی گفت: شرکت کنندگان در این نشست خواهان توافق آتش‌بس هفت روزه میان حماس و اسرائیل بودند و تقریبا تمامی شرکت کنندگان با این آتش‌بس توافق کردند، اما اسرائیل در لحظه آخر با این پیشنهاد مخالفت کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه افزود: ما تا زمان دست‌یابی به توافق آتش‌بس و پایان دادن به خشونت‌ها به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم. من می‌توانم به تمامی هم پیمانانمان بگویم که آنکارا به طور جدی برای رسیدن به توافق آتش‌بس دائم تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، وزرای خارجه فرانسه، آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، اتحادیه اروپا، ترکیه و قطر روز گذشته در نشستی در پاریس به منظور بررسی توافق آتش‌بس در نوار غزه گرد هم آمدند.

۱۳۹۳/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...