نسخه چاپی

رهایی اعدامی از چوبه دار پس از 9 سال حبس

پس از سه سال تلاش مدیریت زندان، شورای حل اختلاف و واحد مددكاری با رضایت اولیای دم، یك قاتل در شهرستان همدان پس از 9 سال حبس از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش نما، رییس زندان مرکزی همدان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:این فرد 9 سال پیش در یک نزاع دسته جمعی در همدان، که منجر به قتل یک جوان 35 ساله با چاقو شده بود، شرکت کرده بود.

ˈعلی عزیزیˈ بیان کرد:از برنامه های اصلی کارشناسان زندان مرکزی همدان بررسی رفتار و عملکرد زندانیان و تلاش برای فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان اصلاح شده و با اخلاق است.

وی اضافه کرد: در این راستا کارشناسان این مجموعه با بررسی رفتار و عملکرد زندانی و پی بردن به تغییر رفتار وی و اینکه احتمال بازگشت مجدد او به زندان بسیار پایین است گرفتن رضایت از اولیای دم را در دستور کار خود قرار دادند.

رییس زندان مرکزی همدان احتمال داد : قاتل که از 9 سال پیش تاکنون در زندان محبوس است در آینده ای نزدیک آزاد و به آغوش خانواده بازگردد.

عزیزی با ذکر اینکه روحیه گذشت در اهالی دارالمومنین همدان بسیار بالا است اظهارکرد:در حالیکه جلب رضایت اولیای دم در برخی پرونده ها بسیار دشوار است ولی به واسطه ایمان و اعتقاد قلبی مردم همدان به اهل بیت (ع) و الگو برداری از امیرالمومنین علی (ع)، بسیاری از آنان از حق خود می گذرند.

وی اضافه کرد: خیران نیک اندیش نیز برای بهره مندی از ثواب آزاد کردن زندانی اقدام به کمک مالی به زندانیان آبرومند گرفتار در بند قانون و زندانیان اصلاح شده می کنند.

در یکسال گذشته شش محکوم به اعدام در شهرستان همدان با رضایت اولیای دم از طناب دار رهایی یافتند.

۱۳۹۳/۵/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...