نسخه چاپی

17 سال حبس برای حیف و میل كلان در استان فارس

شخصی كه به اتهام وصول وجوه كلان به صورت قبول سپرده از اشخاص حقیقی موجب حیف و میل اموال آنها شده بود در دادگاه تجدید نظر استان فارس به 17 سال حبس محكوم شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، رییس کل دادگستری استان فارس یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر ضمن اشاره به تعداد زیاد شاکیان پرونده یاد شده گفت: این پرونده با 485 شاکی از ابتدا تحت مدیریت پرونده های مهم قضایی قرار گرفت و پس از رسیدگی، زمینه احقاق حقوق مالباختگان فراهم شد.

ذبیح اله خدائیان افزود: متهم اصلی در این پرونده کلان شخصی به نام «احمد نهاوندی» است که به اتهام وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده از اشخاص حقیقی موجبات حیف و میل شدن اموال آنها را فراهم کرده بود که براساس بند هـ ماده یک قسمت اخیر ماده دو قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور مصوب 19 آذرماه 69 به 14 سال حبس و 50 ضربه شلاق در انظار عمومی و به اتهام پرداخت ربا بر اساس ماده 595 قانون مجازات اسلامی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی افزود: فرد نامبرده همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به مدت دو سال ممنوعیت از داشتن دسته چک و یا اصدار اسناد تجاری و منع خروج از کشور محکوم شده است.

رییس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: 19 نفر دیگر نیز در جریان این پرونده به اتهام اخذ ربا به پرداخت جزای نقدی و رد وجوه مأخوذه و دو نفر نیز به اتهام معاونت در جرایم یاد شده به جزای نقدی محکوم شده اند.

خداییان در خصوص پرونده یاد شده گفت: مشارالیه وجوهی را از تعداد 485 نفر به بهانه فروش سیم کارت تلفن همراه و همچنین پرداخت سودهای غیر متعارف اخذ نموده و از استرداد وجوه مذکور خودداری کرده بود.

وی در پایان با اشاره به مدیریت پرونده توسط دادگستری استان فارس بیان کرد: تعداد 457 نفر از شاکیان با اخذ قسمتی از طلب خود و پرداخت مبلغ 30 میلیارد و 188 میلیون و 152 هزار و 225 ریال به آنها از شکایت خود گذشت کرده و بقیه شاکیان بر شکایت خود باقی مانده اند که متهم اصلی پرونده به پرداخت مبلغ 9 میلیارد و 111 میلیون و 400 و چهار هزار ریال در حق آنها محکوم شده است.

این پرونده در شعبه اول دادگاه عمومی شهرستان جهرم رسیدگی و رای صادره به تایید شعبه17 دادگاه تجدید نظر استان فارس رسید.

۱۳۹۳/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...