نسخه چاپی

اوباما آزادی سرباز اسرائیلی را خواستار شد

رئیس جمهوری آمریكا همزمان با از سرگیری درگیری‌ها و نقض آتش بس 72 ساعته در غزه، خواستار آزادی سرباز اسرائیلی شد كه گمان می‌رود توسط نیروهای حساس گروگان گرفته شده باشد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌بی‌اس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری بدون در نظر گرفتن حملات و جنایات صهیونیست‌ها به از سرگیری درگیری‌ها در غزه اشاره کرده و از به اسارت گیرندگان "هدار گلدین"، سرباز اسرائیلی خواست تا وی را فورا آزاد کنند.

اوباما به خبرنگاران گفت: ما صریحا حماس و گروه‌های فلسطینی را که مسئول کشتن دو سرباز اسرائیلی و ربودن یکی دیگر از این سربازها هستند، محکوم کرده‌ایم! اگر آن‌ها واقعا در تلاشند تا این وضعیت را حل کنند، پس این سرباز اسرائیلی باید هرچه سریعتر و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شود.

وی افزود، این درگیری‌ها بیانگر مانعی در تلاش‌های دیپلماتیک با میانجی‌گری‌ آمریکا برای پایان دادن به درگیری‌ها است.

این در حالی است که شاخه نظامی حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده از وضعیت این سرباز اطلاعی ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا هم چنین از حماس خواست تا تضمین کند که نیروهایش به هر آتش بسی که اعلام می‌شود، احترام می‌گذارند!

وی ادامه داد: این مساله کمی زمان‌ می‌برد. فکر می‌کنم بسیار سخت است تا مجددا آتش بسی احیا شود.

در همین حال اوباما در ادامه این کنفرانس گفت: آژانس اطلاعات آمریکا (سیا) پس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 میلادی تعدادی از مردم عادی را شکنجه کرده و کاخ سفید گزارشی را درباره انجام تحقیقاتی در مورد تکنیک‌های پیشرفته بازجویی به کنگره ارائه داده بود.

وی افزود: ما کارهای بسیاری انجام دادیم که کاملا درست بودند اما در این بین برخی مردم عادی نیز شکنجه شدند. ما کارهایی انجام داده‌ایم که با ارزش‌هایمان مغایرت داشته‌اند.

این اظهارات اوباما تاکید مجددی بر تصمیمش برای ممنوعیت استفاده از تکنیک‌های بازجویی همچون غرق مصنوعی است که کمی پس از روی کار آمدنش در ژانویه سال 2009 میلادی متعهد آن شده بود.

دولت جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در پی حملات 11 سپتامبر سال 2001 میلادی اجازه استفاده از تکنیک‌های خشن و تند بازجویی از شبه نظامیان بازداشت شده را صادر کرده بود. اوباما به خبرنگاران گفت، آمریکا از ترس حملات بیشتر از این تکنیکها استفاده می‌کرد.

وی همچنین گفت، با وجود افشای این مساله که سازمان سیا از یکی از تحقیقات کمیته سنا درباره تکنیک‌های بازجویی‌اش جاسوسی کرده، همچنان به جان برنان، رئیس این سازمان اطمینان کامل دارد.

۱۳۹۳/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...