نسخه چاپی

كم‌لطفی دوران ولاسكو تكرار می‌شود؟

كارشناس والیبال با بیان این كه در زمان ولاسكو به بازیكنان كم لطفی شد، گفت: نتایج تیم ملی بسیار عالی است اما اگر منصف باشیم نمی توان آن را مستقیما به كواچ نسبت داد.

به گزارش نما، جهانگیر سید عباسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اگر بخواهیم صرفا به نتیجه تیم ملی والیبال نگاه کنیم که عالی است. اما این نتیجه را نمی توان مستقیما به کواچ نسبت داد. اگر تیم ایران همه بازی ها را هم می باخت باز هم نمی توانستیم کواچ را مسئول بدانیم. کواچ یک هفته قبل از مسابقات به تهران آمده بود. او شناخت درستی از بازیکنان و ارزیابی دقیقی از شرایط تک به تک آن ها نداشت. لیست بازیکنان تیم ملی ایران برای لیگ جهانی توسط دستیاران کواچ انتخاب شدند. فراموش نکنیم که کواچ هنوز هم فرصت نداشته همه بازیکنان را ببیند. نمی توان درباره کواچ در این مقطع زمانی قضاوت کرد.

وی افزود: قسمت عظیمی از این موفقیت ها را باید به خود بازیکنان نسبت دهیم. وقتی ولاسکو می رفت قدری به بازیکنان کم لطفی شد. همه ما یعنی صداوسیما، رسانه‌ها و فدراسیون بیشتر ولاسکو را عامل موفقیت های والیبال معرفی کردند. بازیکنان را عمدتا نادیده گرفتیم. همین موضوع موجب شد که بازیکنان انگیزه مضاعفی پیدا کنند تا بعد از رفتن ولاسکو باز هم موفق باشند.

کارشناس والیبال در موضع گیری نسبت به انتقادهای مطرح شده علیه کواچ خاطرنشان کرد: من به هیچ وجه این موضوع را قبول ندارم که کواچ اقتدار لازم را ندارد. همه بازیکنان ایران از جمله سعید معروف به عنوان کاپیتان به بلوغ حرفه ای رسیده اند. سعید معروف، محمد موسوی یا سایر بازیکنان تیم ملی کاملا حرفه ای هستند و به هیچ وجه در کار سرمربی دخالت نمی کنند. این فکرها کوچک است که چنین مسائلی را مطرح می کند. بعضی چیزها فرضیه است. برخی از دوستان فرضیات را بر اصل می پذیرند. ممکن است در بهترین تایم بهترین تعویض ها جواب ندهد. نمی توان گفت چون کواچ فلان جا فلان تعویض را نکرده پس اقتدار لازم را ندارد و مربی خوبی نیست. شاید تنها موضوع این است که کواچ قبلا تجربه مربیگری در چنین سطحی از والیبال را نداشته است.

سیدعباسی ادامه داد: برای اینکه کواچ بازیکنان ایران را بیشتر بشناسد باید بیشتر بازی آن ها را ببیند. درباره دلیل دعوت نادی هم مطمئن باشید که کواچ از قبل او را می شناخت. نادی از بازیکنان قدیمی و با تجربه ماست. اندیشه مربی این است که شاید نادی در شرایط آماده بتواند به تیم ملی کمک کند.

وی با اشاره به عملکرد خوب تیم ملی در لیگ جهانی و بالا رفتن سطح انتظارها به ایسنا گفت: اعتقاد دارم که ما به سطح اول والیبال جهان رسیدیم. تیم هایی مثل امریکا و برزیل به سطح اول رسیدند. در والبیال همه می دانند که پاس منطقه چهار سریع است اما ایران تنها تیمی است که شرایط مشابه را در منطقه دو نیز اجرا می کند. والیبال ایران در حال حاضر سریع ترین تیم جهان است. ما به سطح اول والیبال جهان رسیدیم اما معنی آن نیست که همیشه همه تیم ها را می بریم. برزیل هم در سطح اول والیبال جهان بارها برده و باخته و همچنان مسیر خود ر ادامه می دهد. ما فعلا با تیم هایی مثل صربستان، ایتالیا و روسیه در رقابت هستیم.

سیدعباسی با اشاره به تعدد مسابقات جهانی والیبال در مقایسه با فوتبال یادآور شد: قضیه فوتبال با والیبال متفات است. کیفیت جام جهانی فوتبال اصلا در سطح باشگاه های اروپا نیست. در فوتبال بازی های باشگاهی خیلی مهم است اما در والیبال رقابت های ملی اهمیت زیادی دارد. بازیکنان مطرح فوتبال معمولا در قالب تیم های باشگاهی بارها در طول یکسال مقابل هم به میدان می روند. اما در والیبال بیشتر رویدادها در قالب تیم های ملی است، اتفاقا والیبال با این رویدادهایش بیشتر روی آنتن هاست.

وی در پایان گفت: برای والیبال ایران در مسابقات پیش رو آرزوی موفقیت می کنم. بازیکنان ایران نشان دادند که به لحاظ فرهنگی ظرفیت های زیادی دارند. امیدوار هستم موفقیت آنها تداوم داشته باشد.

۱۳۹۳/۵/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...