نسخه چاپی

فيفا دست بردار نيست

روسری‌های زنان فوتبالیست خطرناك است!

عکس خبري -  روسري‌هاي زنان فوتباليست خطرناك است!

رئیس كمیته‌ پزشكی فیفا در اظهاراتی متضاد و مغایر با نظرات قبلی نمونه‌ لباس پیشنهادی كشورهای اسلامی برای پوشش بانوان را خطرناك دانست.


به گزارش نما به نقل از ایسنا، چندي پيش فدراسيون بين‌المللي فوتبال فيفا اعلام كرد كه زنان با پوشش اسلامي مي‌توانند در رقابت‌هاي بين‌المللي حضور يابند و اين مساله پس از بررسي نهايي تاييد مي‌شود. به دنبال اعلام اين خبر موجي از شادي بانوان مسلمان در سراسر كشورهاي اسلامي از جمله ايران را در بر گرفت، اما ميشل دي هوگ با ابراز سخناني بار ديگر نگراني را در ميان زنان ورزشكار مسلمان به وجود آورد.

وي كه پيش از اين هم با حجاب زنان ورزشكار مسلمان مخالف بود، گفت: در نشست غير رسمي شوراي قانون گذاري فيفا كه قرار است پنجم ژوئيه در زوريخ برگزار شود، پيشنهاد اجراي آزمايش‌هاي بيشتر بر روي لباس‌هاي ورزشكاران مسلمان را خواهم داد.

وي كه در نشست پزشكي فيفا صحبت مي‌كرد، افزود: بعضي از روسرهاي ورزشي به دست ما رسيده است كه پزشكان فيفا كه حتي بعضي از آن‌ها از كشورهاي اسلامي هستند اعلام كردند كه چنين پوشش‌هاي براي ورزشكاران خطرناك هستند. وقتي ورزشكاري به سرعت در حال دويدن است، ممكن است كه بازيكن حريف روسري او را بكشد و اين منجر به آسيب ديدگي‌ سر و پيچ افتادن گردن مي‌شود و من نمي‌توانم مسئوليت چنين آسيب ديدگي‌‌ها را بر عهده گيرم.

پيش از اين عنوان شده بود كه روسري و گردن‌بندهاي فوتباليست‌هاي زن باعث ايجاد مشكل در مسير تنفسي آنها مي‌شود. حالا پس از حل اين مشكل، مساله‌ ديگري از سوي فيفا مطرح شده و بايد ديد كارشناسان پزشكي و مقامات مسئول كشورهاي اسلامي مي‌توانند فيفا را متقاعد به استفاده از لباس‌ها كنند يا خير.

۱۳۹۱/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...