نسخه چاپی

مهار آتش سوزی جنگل های جمهوری آذربایجان در مناطق مرزی ایران

فرماندار گرمی مغان گفت: از سرایت آتش سوزی توده های جنگلی نوار مرزی جمهوری آذربایجان به منابع ملی كشورمان در این شهرستان جلوگیری شد.

به گزارش نما، محمود علایی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در پی اطلاع از آتش سوزی مراتع جمهوری آذربایجان در اطراف روستای مرزی آزادلوی گرمی ، نیروهای هنگ مرزی، انتظامی، سپاه پاسداران، جمعیت هلال احمر، شهرداری، منابع طبیعی، بخشداری موران و شرکت های آب وفاضلاب شهری و روستایی ساعت 23 شنبه شب فراخوان شدند.

وی یادآور شد: با برگزاری سریع جلسه میدانی در روستای مرزی آزادلوی گرمی و با همکاری این نیروها، از ورود آتش به منابع ملی کشورمان جلوگیری شد.

ربعلی جهانی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی نیز از تلاش چند ساعته نیروهای یگان حفاظت و کارکنان این اداره در مقابله با ورود آتش به اراضی مرتعی این شهرستان در نوار مرزی خبر داد.

به گفته روستانشینان نوار مرزی گرمی، آتش سوزی در مراتع و توده های جنگلی جمهوری آذربایجان از چند روز قبل در اطراف روستای مرزی عبابیگلو گرمی تا روستای آزادلو مشاهده شده است.

تعدادی از نیروهای شرکت کننده در عملیات اطفای حریق نوار مرزی گرمی نیز از همکاری مرزبانان جمهوری آذربایجان در کمک به مهار آتش خبر دادند.

به گفته این افراد مرزبانان جمهوری آذربایجان با عدم ممانعت از ورود تعدادی از نیروهای اطفای حریق گرمی به خاک آن کشور، به عملیات مهار آتش سرعت بخشیدند.

به گفته نیروهای ستاد مدیریت بحران فرمانداری گرمی در این حادثه به منابع ملی شهرستان گرمی در استان اردبیل خسارت وارد نشده است.

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...