نسخه چاپی

سناتور آمریكایی: اسرائیل را تنها نمی‌گذاریم!

"لیندسی گراهام" سناتور آمریكایی پس از تصویب كمك مالی به سامانه گنبد آهنین در جمع خبرنگاران اعلام كرد اسرائیل را تنها نمی‌گذاریم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی به قلم رکسانا تیرون نوشت: مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با تصویب بودجه 225 میلیون دلاری برای تقویت سامانه موشکی گنبد آهنین اسرائیل حمایت خود را از تل آویو اعلام کردند. این در حالی است که درگیری ها میان اسرائیل و حماس در نوار غزه شدت یافته است و شمار زیادی غیر نظامی فلسطینی در این درگیری ها به شهادت رسیده اند.

اعضای کنگره آمریکا قبل از تعطیلات پنج روزه خود در اقدامی سریع لایحه کمک های اقتصادی برای تقویت سامانه گنبد آهنین اسرائیل را تصویب و برای امضای نهایی به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ارائه کردند.

این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا با 395 رأی موافق در مقابل تنها هشت رأی مخالف به تصویب رسید.

سامانه گنبد آهنین- به منظور رهگیری و نابودی راکت هایی طراحی شده است که توان رسیدن به فلسطین اشغالی - برد 70 کیلومتر - را دارند.

"لیندسی گراهام" سناتور جمهوری خواه از ایالت کارولینای جنوبی در سنا اعلام کرد اختصاص سریع این کمک های اضافی لازم بود زیرا موشک های سامانه گنبد آهنین اسرائیل رو به اتمام است. او همچنین گفت قانون گذاران نمی توانند بگویند ما اسرائیل را تنها می گذاریم.

گراهام در گفتگو با خبرنگاران گفت تصویب این بودجه از سوی کنگره یک پیام برای اسرائیل دارد. او گفت: ما نه تنها موشک های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهیم بلکه سعی می کنیم دوست بهتری برای شما باشیم.


۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...