نسخه چاپی

چگونگی ایجاد احساسات توسط مغز

محققان گامی بزرگ برای دانستن چگونگی تولید احساسات توسط مغز برداشته‌اند و دریافتند تمامی احساسات با روشی بسیار معمولی در مغز ثبت می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مطالعه‌ای توسط «آدام اندرسون» و تیم وی در دانشگاه کرنل انجام شد؛ شواهد و مدارک برخلاف تحقیقات قبلی نشان دادند احساسات توسط بخشی از مغز تولید می‌شوند.



«آدام اندرسون» گفت: ما کشف کردیم مدل‌های خاص فعالیت مغز در قسمتی از مغز موسوم به قشر اوربیتوفرونتال که مرتبط با احساسات است و با احساسات نیز فعال می‌شود توسط یک کد خاص، احساسات ذهنی فرد را ضبط می‌کند و مغز قادر به ایجاد طیف گسترده‌ای از احساسات ذهنی است.



این تیم تحقیقاتی علمی از 16 شرکت کننده در این آزمایشات خواست 128 صحنه را و هرکدام، 3 ثانیه نگاه کنند؛ سپس احساس منفی و مثبت خود را بر روی کاغذ یادداشت کنند.

پس از بررسی و تجزیه و تحلیل فعالیت مغز این افراد، دانشمندان قادر به شناسایی الگوهای جداگانه که باعث برخی از احساسات می‌شود، شدند.



این افراد پس از قرار گرفتن در معرض محرک‌های مختلف مجدداً آن آزمایشات را تکرار کردند، نتیجه گیری همان بود و هیچ تغییری در آن به وجود نیامده بود.



«آدام» در ادامه گفت: شما و من از نوشیدن یا خوردن غذایی لذت می‌بریم یا غروب خورشید را تحسین می‌کنیم؛ این نتایج به ما نشان می‌دهد برخی الگوها در انسان‌ها مشترک است و این فعالیت مربوط به قشر اوربیتوفرونتال مغز ماست.



به نظر می‌رسد مغز انسان کد خاصی را در سطح عاطفی (سرگرم کننده، خوشایند، تحسین کردن، خوب و بد و... ) تولید می‌کند، در واقع این نورون‌های عصبی، احساسات منفی و مثبت یا خوب و بد را اندازه گیری می‌کنند.



تمام محرک‌های بصری و یا طعم و مزه می‌توانند مهم باشند و در انسان تولید احساس کنند و این حس در منطقه خاص مغز نشان داده می‌شود؛ این به ما نشان می‌دهد مغز از یک کد استاندارد برای صحبت کردن به همان زبان عاطفی استفاده می‌کند.



در نتیجه این فعالیت توسط یک منطقه خاص مغز موسوم به قشر اوربیتوفرونتال ایجاد شده که کدهایی مستقل هستند.

۱۳۹۳/۵/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...