نسخه چاپی

تحویل مسكن مهر بدون آب و برق ممنوع شد

یك مقام مسئول با تشیح دستورات و مصوبات جدید معاون اول رئیس جمهور برای تامین آب و برق پروژه‌های مسكن مهر اعلام كرد: تحویل مسكن مهر به مردم بدون آنكه آب و برق آنها تامین شده باشد، ممنوع است.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمدرضا امیرکمالی در تشریح مهمترین سیاست های وزارت نیرو برای تامین آب، برق و زیر ساخت های شبکه فاضلاب پروژه‌های مسکن مهر، گفت: در نشست اخیری که در حضور معاون اول رییس‌جمهوری برگزار شد، میزان منابع مالی جهت پرداخت دیون موجود و اجرای پروژه‌های زیرساختی آب و برق و فاضلاب برای یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن مهر غیر خودمالک 56 هزار میلیارد ریال اعلام شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه بالغ بر 2000 میلیارد ریال منابع پیش‌بینی شده در بودجه 1393، بیش از 10 هزار میلیارد ریال دیگر درنظر گرفته شود، تصریح کرد: هفت هزار میلیارد ریال از محل تبصره 22 قانون بودجه کل کشور و سه هزار میلیارد ریال از محل فروش انشعاب آب و برق و فاضلاب جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهری که در مرحله اتمام و نازک‌کاری است، تامین و پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه به علت محدودیت منابع مالی دولت در سال‌ جاری، وزارت نیرو پیشنهادی در دو بخش به معاونت اول ریاست جمهوری ارایه کرده است، اظهار داشت: با توجه به مصوبه‌ هیات دولت در سال 1392 که در بند 4 آن پیش‌بینی شده است وزارت راه و شهرسازی از محل واگذاری زمین‌ها و املاک خود و آورده متقاضیان نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های زیرساختی مسکن مهر اقدام کند، این موضوع توسط معاونت اول ریاست جمهوری مورد تاکید قرار گرفته و در نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

امیرکمالی افزود: به‌منظور جلوگیری از ایجاد تورم، پیشنهاد شد که از محل بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی دولت به متقاضیان مسکن مهر، این منابع ازطریق دولت برای اجرای پروژه‌های زیرساختی در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: معضل اصلی وزارت نیرو جهت تکمیل و اجرای زیرساخت‌های آب و برق و فاضلاب مسکن مهر، عدم وجود منابع مالی است.

وی میزان پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر را درمجموع 43 درصد عنوان کرد و گفت: براساس برآوردهای انجام‌شده، باید یک میلیون مترمکعب مخزن ذخیره آب ساخته شود که تاکنون بیش از 526 هزار مترمکعب آن ساخته شده است .

وی ادامه داد: درمجموع باید 17 هزار لیتر بر ثانیه آب تامین شود که تاکنون تامین هشت هزار لیتر بر ثانیه محقق شده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر از لزوم احداث 5300 کیلومتر شبکه توزیع آب در مناطقی که مسکن مهر ساخته شده است، خبر داد و یادآور شد: تاکنون 3400 کیلومتر از این مقدار ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل زیرساخت شبکه برق نیز باید 3500 کیلومتر شبکه فشار متوسط و بیش از 4000 کیلومتر شبکه فشار ضعیف توزیع برای مصارف خانگی ایجاد شود، تصریح کرد: تا این لحظه بیش از 2000 کیلومتر شبکه فشار متوسط و بیش از 2300 کیلومتر شبکه فشار ضعیف اجرا شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: براساس آخرین هماهنگی به‌عمل آمده و به‌منظور رفاه متقاضیان مسکن مهر، مقرر شده تا زمانی که زیرساخت‌های آب و برق و فاضلاب تکمیل نشده است، از تحویل واحدهای مسکن مهر خودداری شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر اعتبار به‌موقع تخصیص پیدا کند، متناسب با نوع طرح‌های موردنیاز، زیرساخت‌های آب و برق و فاضلاب از هم‌اکنون تا سه سال آینده تکمیل می‌شود.

به‌گفته نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر، در زمانی که تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها توسط دولت به علت شرایط خاص اقتصادی کشور به‌صورت یکجا امکان‌پذیر نیست، اجرای مصوبه هیات وزیران و پیشنهاد مدیرعامل شرکت شهرهای جدید مبنی بر پایاپای کردن زمین برای اجرای زیرساخت‌ها بسیار مناسب است.

وی ابراز امیدواری کرد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی براساس پیشنهاد مدیرعامل شرکت شهرهای جدید، میزان زمین‌های قابل تهاتر برای اجرای زیرساخت های آب و برق و فاضلاب را هرچه سریع‌تر تعیین کرده تا وزارت نیرو بتواند برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

امیرکمالی یادآور شد: وزارت نیرو با وجود محدودیت منابع در اجرای زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب مسکن مهر با جدیت تمام تلاش خود را انجام می‌دهد و مسئولان وزارت‌خانه‌های ذیربط با مسکن مهر به‌خوبی آگاه هستند که منابع اعتباری موردنیاز برای اجرای زیرساخت‌ها نظیر شبکه آب، برق و فاضلاب و تاسیسات مرتبط با آن باید ازطریق منابع عمومی دولت تامین شده و در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، باید از راه‌هایی همانند فروش زمین و املاک وزارت راه و شهرسازی به کمک دولت شتافت و پروژه‌های زیرساختی را اجرا کرد.

۱۳۹۳/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...